Update naar pro en V5.0.0 en restore backup

Vandaag kwam de update naar V5.0.0 super blij mee. Ook kwam mijn Homey pro binnen. Mijn oude Homey was nog geen jaar oud. Ik heb een back-up abonnement.

De nieuwe pro installeerde makkelijk en update gelijk naar V5.0.0 daarna kwam de melding updaten naar een backup. Ik volgde de aanwijzingen maar nu blijven al mijn oude apparaten updaten en ik ben bang dat hij niet terug komt in de staat waarmee ik mijn vorige homey heb afgesloten. Misschien was het teveel voor hem een upgrade naar pro en het terug halen van een backup. Iemand tips !?

Ik had hetzelfde toen ik na een reparatie in één stap probeerde naar v5 te updaten en daarbij een backup te restoren. Bleek daarna dat dat de lojst met alle apps leeg was. Nogmaals een backup restoren (nadat inmiddels v5 er al op stond) loste dit probleem voor mij op.

Na 3x reboot draait alles weer als een zonnetje thanks voor jou input

Pffft, dat valt tegen.
Dacht zowaar mijn homey (early 2016) te updaten naar een nieuwe (early 2019, euh nieuw, nou ja de laatste versie).
Allereerst geprobeerd met mijn huawei tel, maar dat ging niet. Mijn oude tel gepakt, die kwam er wel uit.
Backup teruggezet, lijkt goed te gaan, maar eindigd toch met een rode ring dat er iets niet goed gegaan is. Vervolgens gaat de ring naar paars en uiteindelijk gaat ie uit.
Stekker er uit en er weer in, en even later zichtbaar in de app. Alles lijkt in kannen en kruiken tot ik zie dat alle z-wave devices rode driehoeken hebben. Gezien alle inbouw dozen van fibaro wordt ik daar niet echt heel vrolijk van. Alle regels weer aanpassen etc…
Ook diverse zigbee devices doen het niet.
Niet helemaal wat ik in gedachten had van een backup.

Zit er over te denken om de oude maar weer even terug te hangen.

Zijn er nog tips die kunnen helpen?

UPDATE
Na drie pogingen, lijkt het toch voor elkaar. Gelukkig.

Ik had een lijstje gemaakt en verslag van mijn bevindingen

Welke fout loop je exact tegen aan? Wat heb je gecontroleerd?

1 Like

Inmiddels werkt het gelukkig.

Wat was de oorzaak / oplossing als ik vragen mag?

Waarschijnlijk was ook hier geduld een schone zaak, zowel z-wave als zigbee hebben tijd nodig voor opstarten van alle verbindingen, zeker die in Homey!

Op FB vroeg iemand zich af hoeveel langer…
Lijkt gezien de post niet langer dan 2 dagen te zijn.