Updaten nieuwe Homey Pro duurt al ruim 2 uur

Goedenavond,

Ik heb vandaag een Homey Pro aangeschaft en ben 2 uur geleden begonnen met de installatie.

Ik heb via de Homey app de installatie doorlopen en ik loop ‘vast’ op de stap voor het updaten van mijn Homey Pro.

De Leds op mijn Homey Pro ‘draaien’ nu al 2 uur paars rond, ik heb begrepen dat dit betekent dat er een update wordt uitgevoerd.

Is het normaal dat het update proces al 2 uur loopt?
Indien dit niet normaal is, zijn er tips wat ik kan doen om de update alsnog succesvol af te ronden?

De Homey app geeft ondertussen aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met mijn Homey pro, wat logisch is omdat deze bezig is met de update.

Ik hoor het graag!

Balen, maar geen idee, Eric. Misschien een hickup in je wifi, brak verlengsnoer etc.
Staat Homey nog wel online in je wifi overzicht?
Ik snap dat je er meteen mee aan de slag wil, maar ik zou het zo laten en morgenochtend kijken wat er van geworden is.
In ieder geval zou ik support@athom.com mailen over dit probleem.
Succes

Bedankt voor de snelle reactie Peter!

Wifi lijkt oke, maar kan dit met 100% zekerheid zeggen uiteraard, het blijft wifi :wink: ik heb de Homey direct in het stopcontact zitten met de bijgeleverde adapter.

Homey is trouwens ook niet meer terug te vinden in mijn Wifi overzicht.

Ik laat hem vanacht zijn ding doen en zal morgenochtend verder kijken.

Mail naar support@athom.com is verstuurd.

Fijne avond!

Graag gedaan.
Ja wifi blijft wifi inderdaad.

Ik ben er een beetje huiverig voor om je een PtP te adviseren.
(PullThePlug, de adapter even ruim 11 minuten van stroom halen).
Dan kán misgaan als hij net de firmware aan het updaten is.
Maar goed, de stroom kan ook uitvallen… zou geen brick mogen opleveren.

Wat je evt nog wel kan doen is je router even herstarten.

Fijne avond, ondanks dit dompertje.

Ik hoorde zojuist iemand praten, je raad het al… Homey. De update is na 3 uur alsnog afgerond en beschikbaar in de app!

Ik ga ermee aan de slag!

Nogmaals dank voor de support!

1 Like

Oh gelukkig! Tip: voer meteen een zigbee reset uit. Als je je wifi kanaal hebt vastgezet, zoekt zigbee zelf een rustig kanaal. Ze opereren in hetzelfde frequentiegebied nl.