Välkommen till den svensktalande delen av det nya forumet!

Hej alla!
Athom har jobbat på att förbättra det gamla forumet men konstaterade efter ett tag att det var bättre att börja om. De undersökte vilken typ av forumlösning som skulle passa deras behov bäst och fastnade för denna.

Ingen information från det gamla forumet kommer flyttas över utan vi börjar alla med blanka sidor som vi får hjälpas åt att fylla med nyttig information.

Jag blev tillfrågad om jag ville vara moderator och tackade ja, som fler av er vet är jag med och driver flera facebook grupper inom hemautomation, bland annat den svensktalande gruppen Homey Homies som är den största användargruppen för Athom Homey i världen! : )

Ser fram emot intressanta diskussioner här och hoppas så många som möjligt vill dela med sig av sina kunskaper och roliga projekt.

Den svenska delen av forumet är till för de som känner sig mest bekväma med att bolla tankar på svenska varför jag ber alla att hålla underkategorin till lokalt språk. Det är dock helt OK att länka engelsktalande inlägg på annan plats i forumet om det tillför en svensktalande diskussion bra information (t.ex. kolla här -länk- , bra info om det du undrar).

// Johan

Grymt med en svensk del :slight_smile:

Såg på feber.se att ikea planerar släppa en zigbee väggkontakt, det vore awesome!

/jokke

Hei,

Til dere som bruker ikea trådfri, er det ikke mulig å ha direkte assosiasjoner mellom pære og dimmer samtidig som man har pære styrt av Homey? Får ikke til å pare pære til Homey og dimmer samtidig… Blir en lang delay når man kjører dimmer og pære via Homey.

Takk for hjelp på forhånd.

kan bara vara kopplad mot 1 router ( homey eller ikea remote )

Hej Reidar.
Precis som Niklas skriver kan man inte para en trådfri mot både Homey och en fjärrkontroll (remote/switch/dimmer).

BTW, du postade din fråga som en kommentar på mitt inlägg, gör gärna ett eget inlägg så blir det mer synligt på forumet :slight_smile:

// Johan