Variabelen afgerond in Insight

Hallo allemaal,

Ik heb weer wat te zeuren :see_no_evil:

Ik doe erg veel met variabelen en bekijk deze ook regelmatig terug middels Insights. Nu valt het me op de getallen in variabelen standaard worden afgerond naar hele getallen terwijl waardes uit sensoren wel gewoon 2 decimalen laten zien.

Is het ook mogelijk om waardes in variabelen te zien met 1 of 2 decimalen achter de komma? Om een voorbeeld te geven, ik meet 24X per dag de temperatuur buiten en bereken daar dan elke dag het daggemiddelde van. Echter is voor deze toepassing een afronding naar hele getallen veel te grof en zou het daarom fijn vinden dat wanneer ik met de muis in de grafiek ga staan dat insights dan de exacte waarde met minimaal 1 decimaal.

Mocht dit niet mogelijk zijn dan zal ik uiteraard Athom een berichtje sturen, maar ergens vermoed ik dat ik ergens een instelling over het hoofd zie.

Ik zou niet weten of het kan (niet afronden) maar als vieze workaround kan je je variabelen vermenigvuldigen met 100, zodat je centigraden krijgt. Dit gaat er natuurlijk vanuit dat je je variabelen nergens anders voor gebruikt

Variabelen worden niet op andere plekken gebruikt dus vermenigvuldigen met 100 zou geen probleem zijn. Maar vind het eerlijk gezegd niet de mooiste oplossing.

Ik noemde het ook heel bewust geen oplossing :slight_smile:

Ik zou het sowieso aanmelden bij Support.

Ik waardeer je meedenken ook hoor, ik ga er idd maar ff een berichtje aan wagen bij support. Hopelijk krijg ik nu wel reactie van ze, op mijn vorige vraag/request heb ik nooit antwoord gekregen helaas

Hallo Jan-Willem,

via de zoekfunctie kwam ik op dit topic terecht.

Vroeg me af of je nog een reactie had gekregen, aangezien ik dit ook een beetje jammer vind en of er een achterliggende gedachte voor was…

Via een export van de insights data zie je wel de getallen achter de komma, alleen is dat wat omslachtig en werkt ook bijvoorbeeld niet op een iPad.

Hoop dat je iets weet.

Helaas nooit reactie van ze gehad…

dan na een jaar toch maar komen met een oplossing:

in de gewone “bereken een numerieke variabele” logica kaart kan je dit gebruiken:
round(5.555, 2)
dit zal het eerste nummer (5.555) afronden naar 2 cijfers achter de komma.
de 5.555 kan uiteraard ook een nummer token zijn.

Nummers afronden is niet het probleem, de functie “round” is me bekend. Probleem is dat wanneer je de logica variabelen in Insights dan worden de variabelen afgerond naar hele getallen

Ik neem aan dat je de ingebouwde logica gebruikt hier voor. Mss zou je een Better Logic variabele kunnen maken en kijken of die hetzelfde doet?
Bij mij is alles 2 cijfers achter de komma nl.

1 Like

Ik gebruik idd de build-in logica inderdaad. Ik zal eens de better-logic app weer gaan installeren en kijken wat die app doet in Insights.

Bedankt voor je reactie Jan-Willem/Caseda!

Ik ga even zien of er nog iets met de ‘Round’ oplossing kan.
Hier ben ik nog niet helemaal in thuis, echter wel interessant, aangezien er soms ook uitkomsten komen met even veel getallen achter de komma als Pi :smirk:

Bedankt voor deze tip!
Dit werkt zo ik het voor ogen had :grinning:
Ook in insights lijkt het goed:

1 Like

Top, met de better logic app werkt het dus wel zoals ik het graag zou zien… Dan toch maar weer die app gaan gebruiken en alle variabelen weer om zetten… Weer een hoop werk maar als dat de oplossing is dan is het niet anders.

Dankjewel in ieder geval voor de terug koppeling :+1: