Variable gemakkelijk aanpassen

Hallo,

Ik heb een variable die ik wil gebruiken met ja of nee,

Standaard is deze nee

Nu wil ik deze aanpassen naar ja,
Is deze ook mogelijk via tegels of op begin scherm favorieten,

Of moet in altijd naar apps gaan en daar logica om de variable aan te passen,

Ik zou graag licht willen in een flow starten dat de variable op nee staat en als ik die wijzig naar ja mag het licht niet aangaan,

Mvg
Peter

Er zijn erschillende mogelijkheden om variabelen te verzetten, je kunt flows gebruiken of een virtueel apparaat gebruiken als schakelaar. Ik kies vaak voor dat tweede. Overigens heb je dan de variabele niet meer nodig: je kunt rechtstreeks kijken naar de stand van de schakelaar in andere flows.

Ik heb bijvoorbeeld een virtuele schakelaar “Zonwering automaat” - als ik die uitzet gaat de zonwering niet meer automatisch.

Om een virtuele schakelaar te kunnen maken moet het Homey experiment in de instellingen aan staan. Vervolgens voeg je een apparaat toe. Je vindt de virtuele apparaten dan onder “Homey”.

1 Like

Als je de Experimentele functie niet wil gebruiken kun je ook gebruik maken van de app Virtuele Apparaten

True. De app kan veel meer soorten virtuele apparaten. Maar als dit alles is dat je nodig hebt kun je jezelf de extra belasting op Homey besparen. De experimentele functie is foutloos, ik denk dat deze achter de experimentele functies zit omdat het meer voor advances users wordt gezien.

1 Like

Of als je Better Logic toch al zou gebruiken: maak een Boolean variabele aan in Better Logic. Vervolgens kun je dezelfde variabele als apparaat/schakelaar toevoegen in apparaten. Dat apparaat is ook beschikbaar in Google Home.
Werkt foutloos.
Hgr,
Paul

hallo iedereen,

bedankt voor jullie antwoorden,
ik ben voor de eerste optie gegaan

virtueel apparaat ingeschakeld,
ik heb wel gelezen dat homey het recht heeft om deze te wissen,

ik vind wel raar dat ik flows moet instellen om dit te doen werken,
maar het werkt,

mvg,
Peter

Als je toch voor een knop gaat die aan of uit staat, dan kan je er ook voor kiezen om het variabel te skippen en knop aan of uit gebruiken als “variabel”

1 Like