Vastlopen van app's (Transitions app)

Hallo, Ben redelijk nieuw hier. Heb een flow gemaakt om bij zonsondergang het licht te dimmen tot een bepaalde waarde en kleur. Echter deze flow loopt erg moeilijk en loopt zeer vaak vast zodat ik de app moet herstarten en dan staat er steeds een uitroepteken bij de lampen en een pauzeteken bij de app!! ik gebruik hiervoor de transitions app.

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Hartelijk dank voor een reactie!

Waarschijnlijk heb je waarden ingevuld die ervoor zorgen dat de transitie enorm vaak moet updaten. Kun je de flow in kwestie eens posten hier (screenshot)?

Hartelijk dank voor uw reactie. Ziehier de screenshots.

De transition instelingen zijn:

Ziet er op zich goed uit, alhoewel ik twijfel aan de hoeveelheid "Dim naar " kaartjes die je gebruikt. Dat zijn groepen, dus ik neem aan dat ook daar weer meerdere lampen achter zitten? Om hoeveel lampen gaat het in totaal?

Het is een zaak, zodoende, denk een 50 tal!!:smirk:

Ben bang dat dát het probleem is dan :frowning: Wat je zou kunnen proberen is elke groep met een delay schakelen, dus de eerste groep meteen, dan na (bv) 2 seconden de tweede groep, na 4 seconden de derde groep, enzovoort. Je zou even moeten kijken hoeveel tijd je tussen die kaartjes moet nemen om het nog een beetje fatsoenlijk te laten werken.

Dank U wel. Ook tijdens het dimmen, dimmen de lampen wel maar springen nu en dan ook weer terug feller!!

Sorry, toch nog even een vraagje.

Als ik de lampen laat dimmen via een app ‘iconnecthue’ dan dimmen deze zonder enig probleem. Hoe kom het eigenlijk dat het via Homey zo moeilijk gaat. Is er geen mogelijkheid dat Homey een commando geeft aan verschillende Hue bridges om de lichten te dimmen?
Dank voor uw reactie.