Velux Integra (NL)

Goedemiddag!

Heeft er iemand ervaring met de IO HomeControl producten van Velux? Welke aanvullende hardware moet ik aanschaffen om Homey in staat te stellen mijn Velux zonwering aan te sturen?

Kijk in de AppStore onder Somfy of zoek daar naar Velux in de AppStore, daar staan diverse Velux producten:
https://apps.athom.com/app/com.somfy.tahoma

Bedankt voor deze snelle reactie! :slight_smile:

Als ik het zo lees, zou de Connexoon io voldoende moeten zijn. Heeft er hier iemand ervaring met die opstelling, die dit zou kunnen bevestigen?

Connexoon werkt prima, ik heb er allerlei Velux producten (gordijnen, zonneschermen, ed) mee gekoppeld aan Homey

Duidelijk, dan moet ik er maar gewoon aan geloven en zo’n ding bestellen. :slight_smile:
Ik heb op dit moment slechts één zonnescherm en vond zodoende die 160 euro nogal een drempel, plus het feit dat er geen officiële ondersteuning vanuit Athom is voor de Connexoon.
Maar wie weet is dit wel een mooi begin voor toekomstige uitbreidingen. :smile:

Hallo,
Heb je uiteindelijk de gateway aangeschaft? Werkt hij naar behoren?

Hoi Jan,

Ja, inmiddels ongeveer een half jaar in gebruik. Doet precies wat hij moet doen.
Heb je specifieke wensen waaraan de koppeling moet voldoen, of heb je nog aanvullende vragen, laat het dan even weten in een reactie.

Groet,
Nick

Top, dan weet ik genoeg… kopen, die handel.
Bedankt voor je reactie!

Geen probleem. Alvast veel plezier met je Connexoon en nog een fijne avond.

Goedemiddag all, ik heb ook een connexoon aangeschaft om mijn velux dakraam met zonnewering te bedienen. Ik krijg deze echter niet gekoppeld. Volgens de handleiding zou je de prog knop moeten gebruiken van beide maar die zit niet op mijn remote. Ik heb de kli311 en 312. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Heb je de handleiding al doorgelezen van de remote? Pagina 4. Als dit de juiste remote is natuurlijk
[Manual](https://www.google.com/url?q=https://velcdn.azureedge.net/~/media/marketing/be/3-help-advies/6-contact/faq/integra.pdf%3Fla%3Dnl-be&sa=U&ved=2ahUKEwikir_uvbrqAhXKqqQKHUogCZsQFjABegQIChAB&usg=AOvVaw3Fca71acXeEHZIbGVdzrxh)

Uiteraard heb ik deze al tientallen keren gelezen. Deze omschrijft echter alleen hoe je de remote aan het gordijn of raam koppel. Niet hoe je de remote aan de connexoon koppeld

Frans,

Neem even contact op met Velux/Somfy. Heb ik destijds ook gedaan en werd - na een tijdje - keurig teruggebeld.

Bij mij speelde iets anders; ik heb/had 1 van de ab’s aan twee ramen gekoppeld. Dus, met 1 ab bedien ik twee vensters tegelijk. Ik wilde deze ‘set’ koppelen aan Connexoon (en dus later aan Homey), maar dat werkte dus niet. Er mag maar 1 raam aan 1 ab gekoppeld zijn. Dat werd mij toen telefonisch uitgelegd.

Ik heb toen de koppeling ongedaan gemaakt en daarna kon ik de zaak individueel wel aan Connexoon kopelen.

Thanks voor de uitleg, ik heb beide al een email gestuurd eergisteren maar tot op heden geen reactie. Donderdag maar eens bellen dan. Nee ik heb ze echt alle 3 apart geschakeld. Ik vermoed dat het apparaat defect is. Zal niet de 1e keer zijn dat ik kapotte spullen krijg.

Zoals ik het lees heb je dus geen “prog” knop op jouw kli311.

Dat klopt helemaal

Ik ook niet op mijn KLI311. Toch zijn de dakramen en zonneschermen gekoppeld aan Connexoon (en Homey)

Hoi allemaal,
Nou alles werkt nu dus perfect. Heeft wel een hoop tijd gekost en was eigenlijk heel simpel. Dus wellicht handig om de juiste manier hier even te plaatsen zodat een volgende de oplossing meteen al heeft.

In de somfy app ga je naar configuratie en klik je op toevoegen

Vervolgens op

Dan op

Dan op

de prog knop is dan de “instellingen” knop dus links in onderstaande foto
image

dan moet het werken

1 Like

Die knop stond toch op pagina 4? Maar mooi dat het gelukt is.
En bedankt voor de terugkoppeling.

Even een vraagje (heb mijn homey al en ben er al volop mee aan het spelen en situaties te bedenken, maar zonder mijn Veluwen/somfyrolluiken kan ik het niet testen…) Ik zou een automatische cyclus programmeren per ruit, maar aangezien de Veluwen en somfyIO een encoder hebben zou ik graag weten wanneer de waarde van een rolluik verandert zonder dat er een flow gestart is. Zo zou ik dan een variabele “autosturingRuitX” een half uur op 0 kunnen zetten. Is dit mogelijk?