Homey Community Forum

Verbinding met netwerk valt weg

official

Hallo,

Mijn Homey heeft vandaag versie 2.1.2 gekregen en nu raakt hij steeds de verbinding met het netwerk kwijt.
Hebben hier meer mensen last van?
Ik heb hem al een aantal keren opnieuw op laten starten en ook na een PtP valt toch weer de verbinding weg.

Gelijk even een melding van maken bij Support. 2.1.2 zou dat juist moeten verhelpen…

Yep, hier ook na een aantal uur offline, al sinds de poweruser optie een reboot ingesteld iedere nacht, maar 2.1.2 verliest binnen halve dag verbinding.
Laatste rc7 was stabieler dan deze “stable” versie :crazy_face:, zal wel weer verband houden met de memory leak issue welke sinds 2.0 aanwezig is.

Ik draai nu ongeveer 2 weken 2.1.2 (RC3 en RC7 en nu de stable)
Ik heb nergens last van

Ik heb gisterenavond mijn Homey dichterbij mijn router geplaatst en nu blijft de verbinding.
Waar hij stond staat een access point.
Dit access point werkt gewoon goed maar mijn Homey vind blijkbaar dat die verbinding niet goed genoeg is?
Wel heb ik nu devices die door het verplaatsen onbereikbaar zijn omdat de Homey nu te ver weg staat.

Hmmm. Soms is té dichtbij een acces point of router staan ook niet goed.

Ik heb dat met mijn Orbi netwerk. Wifi apparaten die erg dicht bij een satelliet staan pakken vrijwel nooit dat signaal, maar meestal van een satelliet die verder weg staat.

Zal wel iets met tè sterk signaal zijn of misschien omdat sommige apparaten niet goed om kunnen gaan met meedere wifi signalen van hetzelfde SSID.

Wel gek dat het nooit mis ging en nu na de laatste update fout ging.
Maar voor mij is het voor nu opgelost.

Wees gerust, gaat vanzelf weer weer een keer offline :wink:, hier nu:
7 mei versie 2.1.2 geïnstalleerd.
8 mei rond 14:00 offline
9 mei rond 14:30 offline
Kijken of hij vandaag of en wanneer offline gaat.
Staat dagelijkse herstart ingesteld on 05:00
De fix in 2.1.2 is dus nog niet feilloos, en afhankelijk van veel verschillende factoren kan homey dus nog steeds spontaan offline gaan.

En van heel veel waar Homey niks aan kan doen.

Yep, klopt inderdaad.
Alleen omdat zij de enige zijn die in de logs kunnen kijken kunnen we er zelf ook niets aan doen helaas.
Er worden gelukkig steeds meer problemen verholpen en alles werkt de afgelopen 2 1/2 jaar redelijk stabiel, maar er blijven ook in de 2.X versies nog issues zoals de:

• Geheugen Lek/ Geheugen vol(bij veel gebruikers)
  • Homey Wifi offline op random momenten
  • Zigbee vergeetachtigheid (ivm antieke zigbee driver/ rewrite al ruim jaar in de planning)