Verbinding met netwerk valt weg

Wat is veel?

https://community.homey.app/search?q=homey%20offline%20order%3Alatest

Valt wel mee toch. Tel even snel 4 met jullie erbij 6 mensen. Als het echt een homey probleem is zou dit een veel groter moeten zijn

Die flow vond ik ook in een andere thread.
Heb hem er inmiddels in staan.
Bedankt

Laat ik het zo zeggen: in mijn netwerk is Homey het enige apparaat dat moeilijk doet. Zelfs apparaten van een paar euro als ESP8266’en in mijn netwerk hebben geen enkel probleem.

1 Like

Dit ligt absoluut niet aan mijn router, maar echt bij Homey. Ik heb voor Homey een reservatie gemaakt bij mijn DHCP server, dus het heeft niks met de lease tijd te maken. Door de wifi even uit te zetten en weer aan, dwing je Homey om zich opnieuw aan te melden. Verder alles in mijn netwerk werkt zonder problemen behalve Homey. Nadat ik gebruik ging maken van z-wave, lijkt het ook veel vaker te gebeuren (elke dag offline). Toen ik Homey net gebruikte had ik er nooit last van, en het is nog steeds dezelfde router die ik gebruik. Naarmate ik meer apps installeerde en meer flows kreeg begon het probleem op te treden.

1 Like

Ok prima.

Een deel van het probleem is dat ook de wifidriver gewoon omdondert als het geheugen vol loopt, net als dat hue en eventuele andere apps dan problemen hebben met reageren en of vastlopen waardoor een ptp nodig is.
En het memoryleak probleem heeft ook niet iedereen last van blijkbaar maar wel “veel” gebruikers.

Even een vraagje over de flow die je laat zien, hoe kom je aan dat kaart in de WHEN kolom? Dat kaartje zoek ik namelijk al een poosje maar heb hem er niet tussen staan.

Instellingen > experimenten > power user inschakelen.
Dan komt dat kaartje beschikbaar

Top, dankjewel voor je super snelle reactie

1 Like

@Erik_de_Vries Helaas moet ik je gelijk geven.
Ik heb sinds een paar dagen de in deze thread genoemde flow en het blijkt dat mijn Homey elke dag om 18:19:xx opnieuw opstart.
Ik heb eerder een herstart flow gemaakt voor 1 keer in de week om 2 uur 's nachts die ook werkt.
Maar de herstart om 6 uur 's avonds doet Homey spontaan.
Het gekke is dat als ik bijvoorbeeld om 9 uur 's avonds een PtP doe van een kwartier, de volgende dag toch weer om 6 uur Homey wordt herstart.

Dan is die reboot dus gekoppeld aan de tijd (en niet “nadat Homey 24 uur aan staat”). Eerlijk gezegd lijkt het me heel vreemd als Homey dat zelf doet op precies die tijd, zou het kunnen dat je niet toch nog ergens een flow hebt die dit doet?

Misschien even over een andere boeg: ik heb zojuist de firmware van mijn netgeer router 7000P terug gezet naar V1.3.1.26_10.1.3. De laatste versie (hij stond op automatisch updated) was zeer instabiel met als gevolg dat de Homey de netwerk verbinding kwijt was. Veel van mijn andere apparatuur had dat ook natuurlijk, maar de Homey leek er uitzonderlijk veel moeite mee te hebben om de verbinding uiteindelijk weer te herstellen. Daarom goed als men ook de andere kant van de verbinding bekijkt en indien mogelijk uitsluit van verbindings problemen.

Net alle flows nagekeken en nee, er is geen enkele flow die ervoor zorgt dat hij opnieuw moet opstarten ook de flow die dat wel deed heb ik nu weggegooid en morgen zal ik dan zien of en hoe laat mijn Homey herstart wordt.

Update:
Mijn Homey is na het verwijderen van mijn flow voor herstarten niet meer opnieuw opgestart.
In de flow stond opstarten elke maandag nacht om 2 uur.
Dat deed hij ook netjes.
Helaas deed hij dat daarnaast ook elke dag om tien voor half zeven.

Je antwoord maakt het een klein beetje duidelijk dat je er niet veel van gelooft :wink:
Je zegt hierboven dat het aantal users wel meevalt, maar niet iedereen komt hier op het forum melden dat ze dit probleem hebben.

Ik heb dit topic net toevallig ontdekt, en kom nu meldeb dat ik het probleem ook heb. Sinds 2.1.2.
Dus ja, ik geloof @Andrew_Smit wel :wink:

Eeehm nee dat zeg ik niet.
Ik zeg dat ik vermoed dat het een oorzaak buiten Homey is omdat er anders veel meer mensen last van moeten hebben.
En dat het misschien aan de router kan liggen.
Dan word er geroepen dat het absoluut aan homey ligt.
Ik heb er geen last van dus kan ik ook niet verder helpen

Hallo Fire69,
Bedankt voor je bijval. Ik ben zelf embedded software ontwikkelaar, en ik zit hierdoor vaak op forums. Ik kom dit soort antwoorden wel vaker tegen. Vaak wordt een probleem niet erkend als je hem zelf niet hebt. Verder ligt het probleem altijd aan de gebruiker of aan zijn apparatuur. Een forum is ervoor om een probleem bespreekbaar te maken en te kijken of meerdere mensen zijn met dit probleem. Verder kan het zo zijn dat er iemand al een oplossing voor dit probleem heeft gevonden of een work around. Met de input van een forum kan er ook gerichter naar een probleem worden gezocht. Toch denk ik zelf dat hier de oplossing van Homey zelf moet komen.

Ok, prima.