Verlichting aan op een donkere dag

Wie heeft een complete uitleg voor een flow die mijn lampen binnen aan (en uit) laat gaan als het een donkere dag is of eerder donker in de avond (of later licht in de ochtend). Mijn idee is dit te schakelen met de Hue outsite sensor die ook helderheid meet. Ik loop met name vast op de logica instellingen. Flow hoeft niet te werken als lampen al aan zijn in de avond, niet 's nachts als de lampen binnen uit zijn, maar lampen in de ochtend wel langer aan laten als het nog niet licht genoeg is.

Zo te lezen heb je aardig wat condities die door elkaar gaan lopen.
Zorg dat je je flows begrijpbaar houdt.
Ik heb een (engelse) post geschreven over hoe je je flows gestructureerd kan opzetten.
Kijk maar of het iets is.
Helpt je niet wellicht met je vraag, maar hopelijk wel met je flows begrijpbaar te houden

Om lampen s nachts niet op condities te laten reageren gebruik ik aanweigheid → Niemand is wakker. Indien je huis weet of iemand wakker is is dan wordt dit makkelijker. Maak een variabele aan “Lampen zijn aan” (ja/nee variabele) schakel deze mee met de lampen. Dus jij of een conditie doet de lampen aan dan logica → zetvariabele lampen zijn aan naar Ja. Nu heb je de 2 condities gesteld wanneeer lampen gedimt moeten worden op basis van van je lxmeter buiten

Wanneer je een aqara motion sensor hebt bijv. Kan je gebruik maken van. Luminance.

Experimenteer met lx en op basis daarvan kan je dan je lampen in of uitschakelen.

Dus:
If lx is below X and it’s before sundown enable light Y