Verlichting aansturen

Kan iemand uitleggen =hoe verlichting wordt aangestuurd.
Ik heb de Tradfri lampen van Ikea aan de Homey gekoppeld, geen probleem.
Aanzetten ook niet maar tint wisselingen geeft problemen.
Temp. op 0, Rel. helderheid op 0%, helderheid 100% of andere combinaties geeft niet altijd de juiste tint.
Dacht dat met een kaart en instellingen, Temp, Rel held. en Held. de lamp zou moeten reageren maar niet dus.
Tint is erg afhankelijk van de instellingen toen de lamp de vorige keer uitging.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt,
Ron

De relatieve helderheid bepaald de helderheid in procenten tenopzichte van de bestaande helderheid. Daar ga je geen kleurtinten mee veranderen maar de helderheid. Zet je die relatieve helderheid op 50 % dan gaat de lamp 50% zachter branden dan dat hij op dat moment deed. Met kleur temperatuur zou je wel de tinten aan moeten kunnen passen lijkt mij.

Beste,

Bedankt voor je mail echter is dat niet mijn vraag.

Wat ik bedoel is dat een “dan” actie voor een lamp instellingen heeft als temp., rel. helderheid en helderheid.

Kan ik dit in 1 actie tegelijk instellen of moet ik voor 1 lamp 2 of 3 acties instellen?

Relatieve helderheid is mij duidelijk.

Mvg.

Ronald Bos

Alleen de kaart die zichtbaar is wordt geactiveerd, dus als je alle 3 de acties wilt zul je alle 3 de kaarten apart in je flow moeten zetten. (eigenlijk 2, het is of helderheid (absoluut), of relatieve helderheid, niet EN)

1 Like