Verlichting gaat aan na een herstart

Hallo,

Homey is vannacht weer geupdated en na de update ging deze opnieuw starten. Wanneer mijn Homey opnieuw gestart wordt gaat alle verlichting aan. Dit was eerder nooit zo.

Hebben meeder mensen hier last van?

Weet je zeker dat het een update was? En niet een stroom storing?

Er is vanacht namelijk geen update uitgebracht. De laatste update van de stabiele versie was 25 mei en die van de beta op 14 oct.

Sommige lampen/dimmers/switch (bijv die van Ikea) gaan namelijk aan na een stroom onderbreking.
Soms kan je dit instellen in de settings van je lamp/dimmer/switch

Heb je de zonnestanden app toevallig? Die zorgt bij mij namelijk voor rare dingen na een Homey reboot.


@Tasz Zoals in de bijlage te zien is is Homey geupdated naar versie 5.0.0.-rc.38 (experiimentele updates).
Wel heb ik “Herstel status na stroomonderbreking” op “Ja” staan. Ik ga er vanuit wanneer een lamp uit is deze na een reboot de status uit krijgt.

@Jo_San Ik heb inderdaad de zonnestanden app geinstalleerd. Maar geen flow waarmee de lampen na een reboot moeten branden om 04:30uur 's ochtends.

Ik heb die van mij net ook geüpdate naar rc38 (doe ik altijd handmatig)
Ook ik heb de zonnestanden app
Maar bij mij bleef het licht gewoon uit.

Ik zou even afwachten wat er bij de volgende update gebeurt. Je draait immers een beta versie, dan weet je nooit wat er kan gebeuren.

Wat gebeurt er als je Homey manueel reboot?

Wanneer ik Homey opnieuw start gaan ze ook aan

Als je direct na het rebooten in de app naar “meer” en dan “apps” gaat, en dan naar de Zonnestanden app. En dan naar “configuratie”. En je kijkt vervolgens op het tabblad “tijden”, zie je dan de datum van vandaag, of een eerdere datum?
Bij mij is dat na een reboot dus mis. Als ik een tijd wacht, of ik herstart de zonnestanden app, dan staan ze wel weer goed. Ik verdenk mijn Zonnestanden gerelateerde flows van het aanzetten van mijn verlichting na een reboot.

Ik heb hetzelfde, maar ik zit nog op 4.2.0.

Als ik Homey ptp, dan gaat direct op het moment dat ik Homey weer aan het stroom zet, 1 a 4 lampen aan :thinking:
Dit zijn niet alleen zigbee lampen (Philips hue), maar ook een domme lamp dat aangesloten zit op een 433mhz (KaKu) dimbare powerplug.

Wat wel opvalt is dat alleen deze 4 lampen aan gaan (soms 1, soms allen of er tussenin). Deze 4 lampen bedien ik tegelijk met flows (getriggert door een Philips Hue dimmer). Kan toeval zijn, maar andere lampen in huis gaan niet aan.

Ik heb ook de zonnestanden app, maar gebruik deze app niet voor deze specifieke 4 lampen. Wel voor andere lampen.

Bij een Homey herstart blijven de lampen wel uit, zal dat even in de gaten houden. Al kwam ik laatst wel beneden en stonden deze 4 lampen aan. Had toen de avond ervoor vanuit bed Homey herstart. Kan dus best hetzelfde gedrag zijn als dat ik zie bij een ptp.