Verlichting gaat niet uit en verkeerd aan

Ik heb een probleem met mijn verlichting’s flow’s.
Hij schakelt de verlichting aan buiten zijn voorwaarden om dus voor zonsondergang als er iemand thuis komt en avonds als ik op bed ga gaan er 2 lampen niet uit.

Dit zijn de flow’s als Ik thuis kom.

Dit zijn de flow’s als de laatste persoon gaat slapen.

Als ik dit bekijk zou ik denken dat het klopt. De lampen heb ik via tuya cloud, bij verlichting uit heb ik de tuya lampen via api toegevoegd maar ook dan gaan ze niet uit.
Zou dit ook aan tuya kunnen liggen?

Als je de kaart “Start een flow” gebruikt dan wordt het “When” gedeelte van die flow overgeslagen. Je moet dus in de flow “Verlichting Woonkamer — Zon onder woonkamer aan” nog een extra conditie (“And”) kaart geven “Het is na zonsondergang”.

Of de Tuya lampen werken of niet kun je bepalen aan de hand van of je de notificaties in de flow ontvangt of niet: zo ja, dan weet je dat de flow in ieder geval wordt uitgevoerd. In dat geval ligt het probleem bij de Tuya lampen.

Aah dat wist ik niet, dat maakt het inderdaad wel duidelijk.
Ook wel logisch eigenlijk als ik er zo over na denk.
Bedankt :+1:t2:

Nu heb ik het probleem dat hij niet correct reageert op de logica in de and “verlichting woonkamer aan”. hij start de flow dubbel terwijl de verlichting al aan staat en soms als de verlichting aan wordt gezet zet hij de logica niet naar ja terwijl alle verlichting wel aan gaat.

Zijn er vaker problemen met de logica van homey of ligt het aan mijn flow’s?