Vermogen weergave Fibaro walplug

Zijn er mensen die hier zich hier ook wel eens in verdiept hebben ?

Ik bezit een Orcon MVS 15RHB afzuiging. welke als erg zuinig staat aangeschreven. Maar als ik het vermogen bekijk via de Fibaro walplug geeft deze 4,4 W aan. Dit is het dubbele van wat de eerdere Itho afzuiging gebruikte in de laagste stand.

Nu heb ik de stroom ook gemeten met multimeter is serie er tussen en deze geeft 0,012 A aan.
wat het vermogen maakt:
P = U x I
P = 230 x 0,012
P = 2,76 W

Het eigen verbruik van de Walplug staat uit. Maar vind het toch een erg groot verschil voor registratie van verbruik :roll_eyes:

En afhankelijk wie er gelijk heeft de multimeter of walplug kan het ook nog eens een tegenvaller zijn wat verbruik betreft van de afzuiging

De fibaro muur plug stuurt alleen een nieuwe waarde als die waarde meer veranderd dan 80% (bij standaard waardes) dus het kan maar zo zijn dat hij wel 2,76W meet nu, maar dit gewoon niet naar homey heeft verzonden.
Op deze lage wattage is hij zowiezo niet zo super nauwkeurig vergeleken met een multimeter wie zijn enige functie is om te meten, zeker in zoon klein pakketje als de muur plug is (1/6e ofzo van jou hele multimeter).

Maar deze 1,5 watt is zowiezo verwaarloosbaar op je eind rekening, dit zal je mischien 1-2 cent per jaar kosten.

Sorry @Caseda maar in jou gedachten kan ik helaas niet meegaan.

Parameter 43 staat op 15 seconde waardoor ook al veranderd het vermogen niet de waarde toch verstuurd wordt om de 15 seconde

Dat 1 Watt geen vakantie oplevert klopt wel :stuck_out_tongue_winking_eye:. Maar voor 1 Watt en een kostprijs van 0,22 ct per Kwh is dat op jaarbasis € 1,90