Verplaatsen en op slot gooien van berichten

Beste moderators,

Ik vind wel dat er vrij vlug discussies op slot worden gegooid. Zelf vraag ik hier in de Nederlandse groep om ervaring van gebruikers die een Steinel sensor hebben (Ervaring Steinel IS 140-2 Z-Wave). Deze wordt vervolgens in een Engelstalige groep gezet en daar krijg ik een antwoord waar ik niets mee kan en vervolgens sta je daar ik die groep met je bericht. Vind dat de moderator hier overleg over kan plegen of in ieder geval dit persoonlijk kan mededelen. Ik zou het ook heel fijn vinden als mijn bericht hier weer open wordt gezet.

Ook zag ik gisteren een discussie over werkende flows (Make a category for flows on the forum). Op zich een goed idee en kan me er iets bij voorstellen dat met de komst van versie 2.0 er het 1 en ander gaat veranderen. Maar dit wordt al heel lang geroepen en wij wachten al heel lang, misschien gaat het nog wel langer duren dan we denken. Maar als iemand daar een naar de mening van de moderator negatief op reageert is dit toch geen reden om de discussie op slot te zetten? Spreek de persoon aan maar laat de andere gebruikers hier vrolijk hun mening delen, we leven tenslotte in een democratie.

Maar verwacht dat dit bericht er niet lang op zal staan maar heb toch wel even laten weten wat ik er van vind.

Beste @Rex het verplaatsen van jou topic naar het main topic was een fout die bij mij lag. Ik had niet de taal van het topic ge-cross-checked. Waarvoor mijn excuses. Er is een wildgroei aan topics die wel verplaatst dienen te worden omdat er anders meerdere topics over hetzelfde onderwerp gelijktijdig lopen. Het zou ook handig zijn als de gebruikers het ‘search’ optie van het forum gebruiken, om te zien of er al een topic loopt over hun probleem.Bij voorkeur hebben we de topics in het engels, omdat er ook veel niet Nederlandse gebruikers zijn, en er zo een zo’n breed mogelijk publiek mee kan denken. Maar ook die keuze is vrij.

Iedereen is vrij een topic aan te maken met en over hoe flows te maken. Maar zoals we al aangeven heeft dat mogelijk met de aankomende V2 weinig zin, daar de manier van opbouw dan volledig anders zal zijn.

Dat 2e deel wil ik wel ff op reageren. Dat topic over een flow categorie is al vaak geopend. Er worden veel topics geopend zonder eerst te zoeken of er al 1 bestaat. Er staat er zelfs nog 1 open. In al die topics krijg je hetzelfde antwoord.

En bedankt
 wanneer je mijn antwoord goed leest geef ik antwoord op je vraag
 dat je met deze sensor kunt doen wat je voor ogen hebt.

Reden om vanuit mijn kant voor te stellen om deze vraag in het engels en in het app topic te stellen, is dat met een app install count van 36 je daar de meeste kans maakt om een antwoord te krijgen.

Hallo Ted,

En bedankt? Ik denk dat je het wel negatief opneemt. Ik denk dat het aan de vraagsteller ligt of deze wel of niet tevreden is op het antwoord dat die gekregen heeft. En ik denk dat als je goed nadenkt dat je een antwoord krijgt zoals “dat je met deze sensor kunt doen wat je voor ogen hebt” geen antwoord geeft wat het meetbereik is van Steinel.

Maar ik denk ook dat het ook niet netjes van mij is om zo te antwoorden maar dat had ook een beetje te maken met het feit dat mijn bericht was afgesloten door de moderator en verplaatst.

Maar sorry als het rottig overgekomen is, was zo niet bedoeld.

Groeten,

Rex

Ik denk dat je maar het halve antwoord leest!

het nederlandse gedeelte is er toch om nederlandse vragen testellen?

Johannes bedankt voor je reactie. Had graag gehad dat je middels de PM had gedaan die ik je gisteren heb gestuurd maar goed.

Maar iedereen heeft een andere denkwijzen en daarom kan het zijn dat de opbouw in V2 helemaal anders is maar het idee er achter natuurlijk niet. Ik haal ook wel eens ideeĂ«n uit flows die ik weer ander toepas en dat is het leuke van zo’n discussie. En wanneer komt V2, het zou zomaar kunnen dat dit toch nog enige tijd gaat duren en dan hebben er toch nog mensen plezier van gehad. En dat is nou het mooie dat je een discussie over deze onderwerpen zou kunnen voeren maar om de discussie op slot te gooien is niet echt democratisch.

Ik hoop dat je hiermee toch eens van mening zou willen wisselen met de andere moderators.

En overigens, petje af voor jullie werk want ik denk inderdaad dat je voor een goed forum gebruikers nodig hebt maar ook de moderators om alles in goede banen te leiden.

Groeten,

Rex

Correct. Maar eerst in een engels topic in het engels er vragen over stellen (waar je trouwens de meeste kans hebt op een antwoord omdat daar IEDEREEN mee leest) en dan in het nederlandse topic nog een keer?
Zoals al vaker gezegd word het dan een rommeltje op het forum , zoals op het oude forum. En dat willen we nu juist voorkomen.

aangezien mij engels niet zo best is 
is dat voor mij niet echt een optie maar goed dat is mijn probleem dan

Helemaal mee eens en ik heb net ook aan Johannes geschreven dat een forum niet zonder moderators kan en dat jullie goed werk verrichten, complimenten.

Maar om een discussie ineens dicht te gooien na een negatieve reactie van iemand (vond in zelf ook) is niet de weg. Verwijs dan naar de andere discussie maar geef dan niet een reeactie en gooi het dicht want dat is iemand monddood maken.

Maar ik vind het goed dat er over gesproken kan worden. En als ik erover na denk hebben jullie af en toe ook minder leuke dingen maar probeer ook aan de mensen te denken met een goede intentie want die zijn er wel de dupe van.

Groeten,

Rex

Welke is dit precies?

Zijn dit dezelfde mensen die steeds maar weer topics openen met het id dat als we er maar genoeg van openen dat ze dan wel een keer open blijven?
Zijn al een hoop topics geopend over de flow topics. Er is al vaak geantwoord dat we hier een aparte categorie voor gaan maken zodra 2.0 live is. Hoe vaak wil men dat horen/lezen dan?

Geen probleem om vragen in het nederlands te stellen! Wel een probleem als je dit eerst in het ( goede) engelse topic doet en daarna nog een keer in het nederlands met het id om meer aandacht/antwoorden te krijgen.

Ik denk dat de mods er niet aan voorbij moeten gaan dat
niet iedereen zich afdoende kan uitdrukken in het Engels.

(persoonlijk is het me niet duidelijk waarom communicatie
in het Engels de voorkeur heeft, het is een Nederlands
product, op een Nederlands forum maar goed :slight_smile: ).

Het is niet dat het forum over loopt van het aantal posts.
Dus waarom niet gewoon een post over flows ? Komt 2.0
echt uit kan hij altijd nog op slot of gewoon open voor mensen
die niet updaten naar 2.0

Gewoon even omdenken / uit de doos denken zou ik zeggen.

Check deze ff als je wil. “Gewoon een post over flows”
We willen dit nieuwe forum een beetje overzichtelijk houden en dit topic is nou niet echt overzichtelijk te noemen. 300+ berichten verdeeld over 11 pagina’s waar dan heel misschien de flow tussen staat die je zoekt.
Het idee is om zometeen een aparte categorie aan te maken voor flows waarin de flows duidelijk uitgelegd worden en makkelijk te vinden zijn. Heeft niks te maken met uit de doos denken maar met het overzichtelijk houden voor bestaande EN nieuwe gebruikers.

Het ging hier over het zelfde apparaat maar de vraag was anders en ook hier het probleem hoe ik die dan zou moeten omschrijven in het Engels. Jammer


“Het ging” en “het was” is mij niet helemaal duidelijk. Het betreffende topic is open en het was niet de bedoeling om hem op slot te doen. Er heeft ook al iemand sorry voor gezegd. De vraag is niet echt anders in alletwee de topics trouwens naar mijn id. Maar wat vind je nou precies jammer?
Zoals gezegd kunnen vragen gewoon in het nederlands gesteld worden, geen probleem.
Bijvoorbeeld een vraag in het engels stellen en hem daarna nog een keer in het nederlands met het idee om meer aandacht voor de vraag te krijgen is, buiten dat het niet werkt omdat iedereen meeleest in het engelse gedeelte, niet gewenst om vervuiling op het forum te voorkomen.

Het GING over hetzelfde apparaat maar het WAS een andere vraag.
In de Engelse groep vraag ik in het Engels of deze sensor alleen de lichtintensiteit registreert of ook de temperatuur. Even voor de duidelijkheid, de Nederlandse vraag die hierin staat is gisteren gekopieerd door Johannes. Stond er gisteren ook bij dat het gekopieerd was maar hier is schoongemaakt. En hier in de Nederlandse groep heb ik een vraag gesteld over de lichtintensiteit of die door de sensor op z-wave ook maar tot 2000 wordt doorgegeven of dat deze hoger gaat. Ik weet niet wat ik in jullie ogen fout doe maar ik stel gewoon een vraag in het Engelse gedeelte en een heel andere vraag in het Nederlandse gedeelte.
Nu wordt de Nederlandse vraag ook geplaatst in het Engelse gedeelte en gisteren stond er nog een vertaling bij en een omschrijving bij dat hij is verplaatst door Johannes. Ook stonden hier in deze reeks berichten bij van Johannes en die zijn ook verdwenen.

Vertel me even duidelijk wat jullie verwachten van mij want ik weet het niet meer. Is het de bedoeling dat ik in het vervolg mijn mond dicht hou want ik ben niet negatief tegen niemand, heb alleen gevraagd waarom de moderator mijn bericht dicht heeft gegooid. Maar dat wordt schijnbaar gezien als een aanval op jullie moderators. Nogmaals, Ik ben niet kwaad, ik vind nog steeds dat de moderators goed werk doen maar toch schijnt het anders over te komen. En daar komt hij weer, dat vind ik jammer. Dat bedoel ik dus met jammer.

Je vraag over die 2000 is al beantwoord. Staat in de reply van Ted.
In de reply van Ted staat: “Dit is dus het moment waarop de sensor de daar aan gekoppelde lampen inschakeld en niet het meetbereik van de sensor.”
Voor het dichtdoen/verplaatsen van het topic is uitleg gegeven en excuses aangeboden:
“Beste @Rex het verplaatsen van jou topic naar het main topic was een fout die bij mij lag. Ik had niet de taal van het topic ge-cross-checked. Waarvoor mijn excuses.”
Je doet niks verkeerd in mijn ogen maar wat had je verder nog van ons moderators verwacht?
Wat kunnen we verder nog doen voor je?

Ik wil ook graag nog een keer vermelden dat de moderators op geen enkele manier verbonden zijn met Athom, dat we dit vrijwillig doen en in onze vrije tijd naast onze “gewone” werk. We hebben er geen enkel voordeel aan om moderator te zijn. We doen het met plezier en hopen dat jullie ook plezier aan Homey beleven. Ik zie dit zeker niet als een aanval. Zou wel graag dit misverstand oplossen.

1 Like