Verschil tussen een Ikea lamp rechtstreeks aansturen of via de gateway

Als je een lamp van Ikea rechtstreeks koppel, dan heb je de mogelijkheid om een lamp te laten dimmen en daar een “Duur” tijd aan te geven. bv: ga naar 100% en doe daar 5 minuten over.
Koppel je een lamp via de gateway dan heb je die mogelijkheid niet. Zie ik iets over het hoofd, of is daar een foefje voor ofzo?

Kennelijk is dat iets dat de gateway dan niet ondersteunt, en moet je aan de slag met een app als Chronograph of Transitions.

Ik ga eens kijken. Bedankt!

Nee dat is idd niet beschikbaar via de gateway, en ik kreeg het via transitions ook niet echt lekker aan de gang.
Ik had bv een transition van 0 to 0.7 helderheid in 10 seconden met stappen van 1 seconde
Het leek vervolgens alsof de lampen tijdelijk (langer dan de transition duurde) unresponsive werden…
of ik deed wat fout natuurlijk :frowning:

3 ikea lampjes via de hub.
afbeelding

Voorlopig werkt het zo. Bedankt Robert!

Na het s’middags keer op keer met verschillende waardes positief te hebben getest, ging het s’avonds bij het “eggie” gelijk mis. Uiteindelijk gingen ze allemaal wel aan maar de manier waarop komt niet overeen met de testen van s’middags.
Misschien dat @rogierhofboer meeleest en we hopelijk een update kunnen verwachten.

Je beschrijft niet erg duidelijk wat er nou precies mis ging.

Dat is denk ik het probleem. je ziet dingen gebeuren die er bij het testen niet waren. Voor zover ik weet gingen er 2 min of meer tegelijk aan. de 3e ging uiteindelijk ook aan. Maar in welke status een lamp moet zitten en wat hij op dat moment is, is heel lastig te omschrijven.

Hoeveel lampen “bestuur” je met elke transitie? Want Homey is erg slecht in het tegelijkertijd aanzetten van meerdere lampen.

Daarbij komt dat de transities “Hoektafel” en “Dressoir” een overlap van 4 minuten hebben waarbij ze elke 10 seconden op precies hetzelfde moment een signaal afgeven, en als ieder van die “groepen” dan ook nog meerdere lampen aansturen is het feest compleet en kun je er vanuit gaan dat willekeurige lampen bij willekeurige stappen worden overgeslagen.

Nieuwe poging…
Tijdens het veelvuldig bezig zijn was Homey soms niet bereikbaar. Omdat we toch in de Ikea sferen zitten, een voeding van 3,4A (2,4A per slot) van hun geplaatst.

Als poef 3 dezelfde spots van Ikea gebruikt, en met verschillende stapwaarde aangestuurd.
2020-06-14_15-57-44

Elke spot wordt apart aangestuurd. (deze is voor spot1)

De totale doorlooptijd is 10 minuten.

Als Transitions gewoon zou moeten werken, kan de voeding mogelijk het probleem zijn.
Ga het zien…

Drie lampen tegelijkertijd aansturen kan al het probleem zijn, Homey is daar geen held in. Als het met drie niet werkt, probeer het eens met één.