Vervangen batterijen Eurotronic Spirit

Als ik de batterijen van mijn Eurotronis Thermostaatkranen vervang, krijg ik het niet voor elkaar om de kraan weer aan te laten melden met de ‘oude’ gegevens. Ik moet dus een nieuwe kraan aanmelden en ben daarmee de historie van de kraan kwijt. Kan iemand me zeggen of het mogelijk is - en zo ja, hoe dan - om de kraan weer te ‘verbinden’ met de ‘oude’ kraan in de Homey?
m.v.g
Lex van der Loo

Wat zegt de handleiding van de kraan hierover?

Dit zou niet moeten hoeven (opnieuw toevoegen), zo gauw je de nieuwe batterijen erin doet zal hij meteen weer met zijn controller (Homey) verbinden zonder ook maar iets te doen, als hij dat niet meteen doet heb je kans je een keer op de boost knop te moeten drukken maar, that’s it.

Ook verplaatst naar nederlandse forum gedeelte.

Hallo Remco,
Dank voor je reactie.
Bij deze kraan gebeurde het volgende.
Nadat ik de batterijen erin had gedaan, stond de kraan op INS en begon de ronde knop groen te knipperen. Dat duurde een hele tijd en er gebeurde niets. Ik weet niet meer precies wat ik daarna gedaan heb (en in welke volgorde). Niet zo handig. Maar uiteindelijk heb ik de kraan gereset en opnieuw aangemeld. De Homey stond op 5 meter afstand, vol in het ‘zicht’.
Ik heb zeven kranen, dus ik ga het opnieuw proberen bij de volgende.
Als ik de nieuwe batterijen erin heb gedaan, hoef ik niets op de Homey te doen?
Alleen te wachten. En als de ronde knop groen knipperter na enige tijd kort op drukken?
Lex.

Ins = installation, betekent ook wel dat hij dacht hij niet meer op een kraan zat, of alleen zijn calibratie data kwijt was/verifiëren (hij doet hetzelfde na je hem toevoegde aan Homey), dit los je op door op de boost knop te drukken.

Staat overigens ook in de kraan zijn gebruiksaanwijzing wat betekent als er wat op het scherm staat.

Dank je,

Dat werkt inderdaad.

Opgelost