Via Siri en opdrachten homey bedienen

Hello All!

Ik heb veel zaken voorbij zien komen waarin we HomeKit (of Homeykit) gebruiken om via Siri de homey apparaten te bedienen. Echter heb ik een oplossing gevonden om via Siri direct opdrachten naar homey te kunnen sturen.

Benodigd: IOS opdrachten app, HTTP Request flow kaarten app in homey.

Configureer eerst de HTTP request flow kaart app.
Zorg dat je je homey athom Id bij de hand hebt.

Maak een flow aan in homey,
Als:
gebruik de kaart HTTP request ontvangen Post. Ik heb voor de naam Test gekozen.
Gebruik als tag JSON

Dan:

Spraak emuleer spraak, gebruik als tag JSON

Nu ga je in de IOS opdrachten app een opdracht aanmaken noem deze homey. Gebruik dicteer tekst. Taal in mijn geval Nederlands, stop met luisteren na pauze.

Dan haal inhoud van url op. Gebruik de link die je hebt verkregen vanuit de HTTP request flow kaarten app. (Je sluit af met de naam van je flow die je hebt gemaakt in mijn voorbeeld test). Methode is post kopteksten leeg, vraag om hoofdtekst is JSON hierin gebruik je de gedicteerde tekst.

Als je nu zegt: “Hé Siri, homey.” Zal Siri je vragen om wat string answer moet zijn. Nu kan je zeggen wat je wilt tegen homey. Bijvoorbeeld lichten woonkamer uit of temperatuur woonkamer. Homey zal antwoorden met ok en of het antwoord (en de actie wordt natuurlijk gedaan) of ik begrijp niet wat je bedoeld. Het is nu even experimenteren wat homey allemaal begrijpt.

Ik hoop dat de uitleg duidelijk genoeg is, ik kan helaas maar 1 foto toevoegen met screenshot.

Deze thread is verplaatst naar het Nederlandstalige deel van het forum. Als je daar problemen mee hebt, neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op.
Graag aandacht voor het plaatsen in de juiste taal/categorie.

Dit zal vanaf april niet meer werken als de Spraak server offline gaat

Hello, de spraak wordt door IOS omgezet in tekst, in feite wordt er dus gewoon tekst naar de homey gestuurd. De spraak server wordt dus niet gebruikt.

Het zou natuurlijk alsnog kunnen betekenen dat de tekst invoer of het kaartje spraak uit Homey wordt gehaald.

De app is geüpdatet met siri shortcuts:

Ik krijg het (nog) niet aan de gang. De nieuwe manier.
Maak bv via opdrachten automatisering een tijdstip aan,
Die zou dan via taken, apps, homey een flow moeten kunnen starten,
Maar op een of andere manier ziet die mijn flow niet die ik op de homey heb klaargemaakt.

Wie heeft het al aan het werk

Dito hier…niet al mijn flows zijn zichtbaar in de iOS Opdrachten app. Nieuwe test flow aangemaakt maar helaas, ook niet zichtbaar. Enig idee?

Wel de flows als favoriet gezet? Anders ziet Siri ze niet.

siri

De Siri opdrachten werken uitstekend via de iPhone en inderdaad, via favoriete flows. :+1:t2:

Maar als ik dezelfde opdrachten probeer uit te voeren via de Apple Watch, dan geeft Siri een foutmelding terug “Start favoriete Homey Flow kan niet worden uitgevoerd. Er heeft zich een communicatieprobleem voorgedaan met de app”

Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?

Lijkt er op dat de Watch niet ondersteund wordt door de app?

Het werkt.
Bedankt voor de “favoriete flows” tip

Ja, dat dacht ik ook al. Vermoedelijk zal het alleen werken als Homey een Apple Watch app zou leveren om de Siri opdrachten door te kunnen geven aan de iPhone. Het is heel mooi dat Siri werkt, maar ik gebruik altijd mijn Apple Watch om opdrachten te starten icm de iPhone, dus voor mij persoonlijk is het enigszins nutteloos.:confused:
Hopelijk komt er nog eens een Apple Watch integratie… :crossed_fingers:

Tips om het toch werkend te krijgen zijn welkom :wink:

Oh ja, correct! Nu zie ik de flows. Bedankt!

Hier hetzelfde

Ja dat is gewoon met de Homey app maar niet via opdrachten app