Virtual device - temp wel zichtbaar, batterij niveau niet

Ik heb twee virtual devices gemaakt. 1 voor de temperatuur en een 1 om de batterij status weer te geven. Beide waardes komen van de Fibaro motion sensor met licht en temperatuur.
Beide werken naar behoren, zie hieronder.

Deze twee devices worden gevuld door de volgende twee flows:

Nu mijn vraag:
Waarom wordt op het Homey Dashboard de temperatuur wel in het device weer gegeven en het percentage van de batterij niet.

VirtualDevice1

Doe ik iets fout?

Mvg
Kees

Volgens mij doe je niets fout. Thermostaten hebben voor zover ik weet als een van de weinige devices (virtual of niet) de mogelijkheid een waarde weer te geven. Zelfs als je een virtuele thermostaat gebruikt dan is de range beperkt, de ondergrens is dacht ik 4 graden (heb ik ergens op het forum gelezen) dus de kans is groot dat waarden richting de 100 ook niet worden weergegeven.

Batterijstatus is overigens in het energiemenu in te zien (knopje rechtsboven) dus daar hoef je geen virtuele devices voor te maken.

EDIT: dit verhaal geldt voor het gewone dashboard - ik had iets te snel gelezen. @Caseda heeft hieronder het juiste antwoord.

De batterij niveau is 1 van de weinige waardes die niet worden weer gegeven op de hoofd pagina van homeydash, omdat alle batterij niveaus al staan onder het batterij icoontje boven in.

Dank voor jullie antwoord.

Het virtuele device is niet alleen zichtbaar op het dashboard.
Ik gebruik het virtual device ook in de app.

Maar goed als het niet zichtbaar te maken is, zullen we er mee moeten (leren) leven :grin:

Voor de liefhebbers.
Ik het voor elkaar om batterij niveau zichtbaar te maken op het dashboard.
Dashboard
Ga met de muispointer op het desbetreffende virtual device staan. Druk de rechtermuisknop in en hou deze ingedrukt.
En Voila, daar is de data zichtbaar.
Dit werkt ook voor de licht hoeveelheid.

Over welk Dasboard hebben we het hier eigenlijk?

Lijkt me duidelijk: over mijn dashboard :rofl:

(dash )

Het was mij niet duidelijk, sorry. Anders had ik je gelijk verteld hoe het moest.
Een topic titel over een virtual device en een beschrijving over “het Homey dashboard” was mij niet gelijk duidelijk. Als je dit topic had gelezen dan wist je zelf het antwoord ook al.
Sorry.

Geen enkel probleem,

Ik ben een beginneling op het gebied van Homey (heb hem nu ongeveer 3 weken) en heb dus nog veel te leren. Alleen maar copy/paste schiet ook niet op, dan weet je nog niet wat je gedaan hebt.
Maar dank voor het meedenken. Ik zal proberen om de topic titels (nog) specifieker te maken.