Virtuele Apparaten weergave Google Home Hub Dashboard

Als ik een virtueel apparaat aanmaak (via de virtuele apparaten app te downloaden in Homey App Store) in mijn Homey bijvoorbeeld een sensor en daar kies ik uit een deur/raam open. Dan komt deze wel terecht in mijn Homey.

Naast mijn Homey heb ik een Google Home Hub, deze is gekoppeld met mijn homey.

Ik krijg alleen de virtuele sensor niet in mijn Google Home Hub te zien.

Dit ook voor de sensor en dat de keuze uit gemeten temperatuur.
Ook als ik de thermostaat kies en dan de gemeten thempratuur alleen kies komt deze ook niet in mijn Google Home Hub terecht.

Iemand enig idee hoe dit kan …

apparaten gesynchroniseerd? En draai je wel een dash board? Virtuele devices zie je alleen in een dash board op de hub en dan moeten ze in favorieten staan.


Davy_Janssen

1m

Hoe bedoel je apparaten gesynchroniseerd?
En wat bedoel je met draai je wel een Dash board?

Als ik een virtuele schakelaar aanmaak in Homey. Dan komt deze meteen terecht in mij Google Home Hub, zonder hem in mijn favorieten te zetten van Homey en zonder een flow aan te maken.

In de homey app:
Via meer>instellingen>Google Assistent kun je synchronisatie naar Google Home automatisch laten verlopen.
Als je dan een virtueel apparaat aanmaakt, verschijnt hij automatisch in Ggl Home.

Als dit niet is ingeschakeld, bereik je hetzelfde effect door “hey google, synchroniseer apparaten” te roepen

Het enige dat ik weet over de hub is dat je een dashboard moet casten om homey status te kunnen zien en om te bedienen.
homeydash.com is zo’n dashboard. De apparaten die bij “Favoriete apparaten” staan in je homey app, verschijnen op dat dashboard, hetzelfde voor "favoriete flows ".
Je kunt ook my.homey.app casten, maar je schijnt steeds te moeten inloggen op die site, en dat kan nu net niet op een hub.
Op homeydash.com log je 1 maal in, dan ktijg je een token, en die kun je meesturen met de cast url kaart. Zo hoef je niet in te loggen (totdat je je wachtwoord wijzigt).

Hier een how-to v.w.b. de vraag:
Hoe laat ik de temperatuur van een sensor standaard in mijn Homey app zien, EN ik wil aan Google Assistent vragen wat de temperatuur van die sensor is.
Klik hier
N.B. (erg) mooie device icoontjes kun je hier vinden:

Klik op “View code”

1 Like

Bedankt, ga er morgen mee aan de gang. Zal laten weten of gelukt is.

Het is gelukt de virtuele sensor kunnen toevoegen en hij werkt ook met Google.

1 Like

Ik heb nog wel een vraag over de virtuele apparaten app in Homey. Als ik een virtueel apparaat aanmaak. Dan neem ik in apparaat klasse ‘’sensor’’ dan kies ik ‘’deur/raam open’’. Als deze is aangemaakt in mijn homey dan wil ik kijken of deze in mijn google home hub terecht komt dit is echter niet het geval. Ik heb in instellingen de synchroniseer naar google aangevinkt staan.

Idee hoe dit kan dat die niet in google home hub terecht komt?

@Davy_Janssen Dat komt omdat Ggl Home dat type sensor nog niet ondersteund. Deze / dit soort apparaten wel:

Workaround: de virtuele deur-/raamsensor als type virtuele schakelaar, of -lamp toevoegen;
Er zijn 3 opties om je virtuele deur/raamsensor in GH te krijgen:

  1. Via Virtuele Apparaten - Modus. Dit laat een aan/uit knop zien in GH.

  2. Via Virtuele Apparaten - Apparaat - Lamp
    dan krijg je een lamp in GH te zien

  3. Via Homey - Virtuele Schakelaar. Maar dan krijg je in GH een symbool van een tussenstekker te zien…