Virtuele camera en D-link dcs-932lb1”

Beste forum leden

Sinds Homey een virtuele camera optie heeft ben ik al een aantal weken bezig om dit aan de praat te krijgen maar het lukt niet . ik doe het volgende bv: [http://admin:passw@192.168.0.23/image/jpeg.cgi] dit heb uit het programma ispy wat ik op het forum gelezen had.
IMG_3941
Ik heb een D-link dcs-932lb1 camera. Deze heeft geen app bij homey, dus moet met de virtuele camera aangekoppeld worden . Wie kan mij helpen

de . tussen admin en passwd zou een : moeten zijn. gevolgd door een @

dus http://user:passwd@192.168.0.23/image/jpeg.cgi

dan weet ik nog steeds niet of het formaat ondersteund word, maar dan heb je in ieder geval de basic auth goed :wink:

Sorry dat was een schrijf foutje hier maar dat staat wel goed hoor

Ik kan via de manual niet verifieren of /image/jpeg.cgi het juiste path is om de video te bekijken…
Misschien kun je dat verder zelf uitvogelen door de camera te benaderen en dan in de pagina broncode te neuzen.

Wellicht overbodig maar in de settings van de camera lijkt het me dat je “image” als viewmode moet selecteren omdat activeX en Java niet door homey ondersteund worden.

image

is gelukt bedankt

Nu hoef je alleen nog maar te vermelden dat het een verkeerde url was? Of een verkeerde instelling in je cam? Heeft de volgende misschien weer wat aan.

Het was een verkeerde setting in de cam,moet inderdaad image aanzetten

1 Like

Als dan meteen de titel veranderd kan worden naar iets met “hulp / camera en D-link dcs-932lb1”
Dan heeft de volgende er echt wat aan ;D

Het zou leuk zijn ja. En dan voor ieder merk/type een nieuw topic met verschillende urls er in en instellingen per merk/type camera.

Ja precies, een soort handleiding website! (want die bestaan nog niet)

Done

En welke url heb je gebruikt? Heb dezelfde cam en uitdaging

Http://inlognaam:password@192.168.0.1/image/jpeg.cgi
Zo werkt het bij mij er wordt dan een foto gemaakt.

W O W… huge improvement… Build a nice flow with this… Keep an eye on the kids based on this Virtual camera!