Virtuele knop niet zichtbaar in Homekit bij gebruik Homekit via Experimenten

In Homey heb ik bij Experimenten “Virtuele Apparaten” ingeschakeld.
Daarna heb ik via toevoegen Apparaten, 2 virtuele knoppen toegevoegd.

Wanneer ik via Experimenten “Apple Homekit” aanzet worden de knoppen niet weergegeven in Homekit.
Indien ik de App HomeyKit gebruik ipv Homey’s Apple Homekit dan zie ik de virtuele knoppen wel in Homekit.

Is er iemand die tegen hetzelfde probleem is aan gelopen en weet hoe ik de virtuele knoppen in Homekit zichtbaar kan krijgen zonder dat ik gebruik hoef te maken van de HomeyKit app (Dus alleen van de gebruik maak van de Apple Homekit via experimenten)?

Het is niet iets wat je kunt instellen. Zie ook niet in waarom HomeyKit niet gebruikt zou kunnen worden, maar dat is mijn mening. Denk dat je geen keuze hebt overigens :wink:

Ik vroeg me meer af waarom de Homekit versie van Homey zelf de virtuele knop (ook van Homey zelf) niet in Homekit laat zien. Indien je HomeyKit gebruikt (externe app) dan wordt de virtuele knop van Homey wel weer gegeven.
Deze logica ontgaat me even. :face_with_monocle:

Ja opzich ben ik het gewoon met je eens, maar zit er gewoon niet in… misschien een feature request indienen?

De logica is dat de ingebouwde Homekit-support op een vrijdagmiddag in elkaar gezet is (ondanks dat er al twee Homekit-implementaties bestonden) en sindsdien niet echt meer is bijgehouden. Virtuele knoppen zijn van ná die tijd.

Dank je wel voor je antwoord. Hoop dat er dan over niet al te lange tijd een update voor gaat komen. Mijn voorkeur is om niet de veel apps met dezelfde functionaliteit naast elkaar te moeten hebben draaien om verwarring en fouten te voorkomen.

Voor Homekit zou je sowieso maar één van de implementaties moeten kiezen, dus óf de ingebouwde óf één van de twee apps. Ik vermoed dat het qua geheugengebruik elkaar niet veel zal ontlopen.

Dat klopt, daar ben ik het mee eens. Maar het leek me het meest logisch om de Homekit app van Homey te selecteren icm de virtuele knoppen. Alleen is dus schijnbaar de Homekit app niet helemaal up to date. Ik zal dus even moeten wachten totdat die van een update voorzien is.

Succes :wink:

Wat @robertklep bedoelt is dat je beter niet kunt wachten maar de homeykit app kunt installeren. Hiermee kun je ook apparaten uitsluiten en het werkt gewoon.
Volgens mij was de experimentele ondersteuning gewoon een vinkje zetten bij een native feature. Maar dat is mijn gevoel.

Ik heb Homeykit er nu ook op staan en de homekit van Homey bij experimenten uitgezet. Anders heb ik alles dubbel in HomeKit staan. Hoop dat Homey met een update gaat komen die deze bug oplost.

En heb je dat ook als feature request ingediend of als bug?

Ik heb een mail gezonden naar Homey en dit issue aangeven als bug.

1 Like

Heb inmiddels een bevestiging van Homey ontvangen dat de ticket in behandeling is genomen. Vanwege omstandigheden is er een achterstand in de afhandeling van de mail.
Nog even rustig afwachten wat de oplossing zal zijn. Ik hoop dat ze de bug kunnen fixen.

1 Like