Vollopen geheugen

Nog mensen last van geheugen die volloopt en rode ring daarna.bij athom zelf krijg ik geen oplossing vind ik echt straf

Ik heb een keer rode ring gehad nu kijk ik om de 2 of 3 dagen of geheugen volloopt en dan reboot ik de homey.

Bij mij iedere dag volgelopen

Jullie moeten proberen om niet je cloud ID op een openbaar forum te posten.

Ik heb een flow gemaakt om Homey elke donderdag en zondag nacht om 3 uur te resetten.
Mijn geheugen loopt nog steeds vol.
Ik draai de laatste Homey experimental versie V2.1.1-rc1

En wat is volgelopen?

Helemaal niet bij stil gestaan, tnx voor de melding :wink:

Volledig geheugen in gebruik en daarna rode ledring

Ok. Jammer dat niet iedereen dat heeft. Zou makkelijker op te sporen zijn op die manier. Zelf geen last van. Hier blijft hij hangen op ongeveer 166MB

Ja dat is inderdaad jammer. Ik heb er ook totaal geen last van. Blijft hangen op 511 MB
Ik draai nu 2.1.1-rc1 maar in de vorige versie’s ook geen problemen.

Ik denk dat het op deze manier erg lastig is vaar Athom om het probleem te vinden. :frowning:

Er moet toch een reden zijn waarom het plots zo stijgt en je rode ring krijgt

En dat is nu precies waar ze naar opzoek zijn :nerd_face:

Als ik kijk onder instellingen, algemeen en dan tik op geheugen staat er daarna geheugen statestieken 511,9 MB RAM

(Met een balk met gevulde streepjes van elke app die geheigen gebrukt)

Ik begrijp uit bovenstaande berichten dat dit niet goed is?

Nee hoor daar is niets mis mee. Ik zit ook zo rond de 500 MB

Het gaat erom dat bij sommige gebruikers het geheugen ineens volloopt naar 100% waardoor homey vastloopt en een rode led ring geeft

Totaal geheugen staat bij bij altijd op 511.9 MB, dit heb ik nog nooit zien veranderen.

Maar als ik naar opslag en geheugen ga kijken in het vorige scherm dan zie ik dat het geheugen met die gekleurde balkjes wel vol loopt en als dit bijna op het einde is dan doe ik een reboot van de homey.

Dus mijn vraag is waarom staat dat geheugen altijd op 511.9 MB en veranderd dit nooit, en waarom loopt het geheugen van de gekleurde balkjes wel op en zie ik dat niet aan het aantal MB ?

Ik denk dus dat de appjes meer geheugen gaan gebruiken omdat die gekleurde balkjes groter worden en dat die 511.9 MB een ander geheugen is van de homey zelf.

Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken, wie kan me hiermee verder helpen hoe het geheugen gebruikt word in de homey.

Het maximale fysieke geheugen kan nooit groter worden natuurlijk dan de 511.9Mb.
Het gaat om het door Homey gebruikte gedeelte als onderdeel van dit geheugen.
Deze blijft groeien. bij mij:
Na opstart Homey ongeveer 140 Mb na 2 dagen 210 Mb na 3 dagen ongeveer 240Mb.
Hierdoor blijft er steeds minder geheugen over voor de andere apps en gaat Homey traag worden en gekke dingen doen (rode ring bijv.)

Even voor de duidelijkheid, als ik de homey opnieuw opstart dan staat het geheugen meteen op 511.9Mb ik heb dit nooit lager gezien, zit er dus wat goed fout bij mij ?

Ik ga nu opnieuw opstarten en dan kijk ik meteen wat de waarde van het geheugen is.

2 min geleden homey opnieuw opgestart nog niet alle appjes zijn er en het geheugen is meteen 511.9Mb.

Dus waar zien jullie nu die waarde oplopen, ik zie dat niet.

Die 511 is wat er totaal aanwezig is. Gaat dus niet veranderen tenzij je een Pro koopt waar meer geheugen in zit. Als je op het gekleurde balkje tikt zie je wat Homey gebruikt ( eerste groene balk links) en wat de rest allemaal gebruikt.

Ow haha ja dat is inderdaad het beschikbare geheugen. Ik dacht ook dat die 511 MB het gebruikte geheugen was. :grimacing: