Vollopen geheugen

Hier niet veel verbetering

Hier ook geen verandering te zien sinds laatste update. Het systeemgeheugen loopt binnen een paar dagen/week vol helaas.

En rebooten werkt ook niet naar behoren helaas. Anders was het geen groot probleem…

De meeste keren is homey na een reboot mega traag ( pro versie ). Laden duurt lang en bij instellingen > algemeen gaat het mis.

Bij opslag en geheugen zie ik een zandloper draaien. Opslag laad … geheugen geeft een paar tellen later een soort timeout melding en “probeer opnieuw”.

Na nog een aantal reboots werkt het ineens snel en laad ook het geheugen in instellingen perfect. Vanaf dat moment loopt homey als een zonnetje … langzaam vol (en begint het feest opnieuw na een paar dagen )

Jammer dat dit soort zaken voort blijft duren en heb angst om te experimeteren door het gebrek van een broodnodige backup functie.

Hmmm lijkt dus op toeval dat hij bij mij wel goed is.:thinking:
Heb nu geüpdate naar 2.3.0 rc2

Dit herken ik niet. Reboot gaat altijd wel goed bij mij. Je moet hem wel even de tijd geven om op te starten.
De apps straten 1 voor 1 op en het bouwen van een nieuw mesh netwerk duur minimaal 10 min.

Mijn homey reboor automatisch om 2.30 dus mag hopen dat ie op 7.00 op “volle snelheid” draaid :slight_smile:

Helaas is deze traagheid en het niet kunnen laden van de memory graph na dagen nog het geval wanneer ik niet opnieuw reboot pogingen waag.

Andersom ook trouwens … reboot homey “slecht” dan is ie meteen langzaam en blijft ie langzaan (memory grapf kan niet laden) . Reboot ie goed dan is ie na het initiele laden meteen snel en laad ie ook de memory graph in instellingen bijna instant. Is het probleem eenmaal weg dan blijft het weg.

Het komt bij mij over alsof iets niet “pakt”. Meestal is na een 2 tot 4 keer rebooten het probleem weg. Maar ben door de memory leak verplicht om dit na iedere paar dagen herhalen helaas.

Ja dat is lang zat inderdaad :thinking:

Kijk anders eens bij je apps na een reboot. Misschien is er een app die moeite heeft met opstarten.

Heb hetzelfde euvel met 2.5 / 2.3

Na een weekie niet rebooten. Drama.

Mega traag dus maar weer een reboot

Sinds ongeveer 23 juni is het bij mij stukken beter. Wel een paar keer gereboot vanwege firmware updates.

Vage toestand … heb je de pro of de gewone ?

Mijn apps op homey pro

Group
Aeotec
Brel motors
Countdown timers
IFTTT
klik aan uit
Openweathermap
Rituals
Zonnestanden

Valt me trouwens wel op dat het HOMEY is dat “groeit” in mb’s … niet de losse apps. Maar mischien een combi. Net ge-reboot en is nu 89 mb … voor reboot 300+ mb in 6 dagen.

Nou zeg dat wel

Ik heb de “gewone” met

Group
Aeotec
Buienalarm
Countdown
Fibaro
Google chromecast
Hank tech z-wave
Ikea Tradfri
Klik aan klik uit
Open Weather map
Robb smarrt
Zonnestanden

Sinds 4 Juli op 2.4.0RC.1 en veel stabieler!
Geheugen loopt nog wel op (maar dat is niet gek opzichzelf)
Homey weet het nu te reduceren zonder gigantische CPU spike!

Idd dat lijkt bij mij ook het geval.
Het geheugen loopt minder snel vol.
Ik heb net mijn resetflow naar 4 dagen gezet ipv 3 als experiment

Op mijn systeem kan ik de “system” parameter niet zien.
Hoe kan ik die ook enabelen?

Turn on “Power User” in your homey settings/Experiments

Stefan, bedankt.
Tot nu toe ervaar ik niet wat er reeds besproken is in dit draadje.
Zou het kunnen zijn dat de performance van homey beïnvloed wordt door het aanzetten van deze optie?

Aardige gedachte maar helaas.
Ook de athoms devs weten niet precies wat het veroorzaakt. Het probleem is ook zeer sporadisch. bedenk je dat iemand die dit probleem niet heeft waarschijnlijk ook niet op het forum zit om te klagen :wink: 'Ze’krijgen van deze mensen dus ook geen info. Ook kan het zijn dat je het door toeval nooit gemerkt hebt.
<12 Juli was performance bij mij om de 6 dagen gedurende 3 of 4 uur verschrikkelijk, en daarna weer normaal.

Sinds 12 juli bij mij een wereld van verschil…
Kan zomaar zijn dat het bij een volgende reboot of update weer begint.
Edit: ik zie dat Homey toen geupdate is naar 2.4.0-rc.3 en op 14 juli naar 2.4.0 stable

Heb dezelfde ervaring: sinds 2.4.0 stabiel

Hier idem (tot nu toe):

Bij mij gaat het tot nu toe ook goed
Zit nu op V 2.4.1

Aantekening%202019-07-21%20215150
Deze is van de afgelopen 30 dagen

Zit wel een aantal keer een reboot tussen maar dat was om Homey te updaten