Voor bedtijd de container aan de weg

Inderdaad, knoppen om de vrouw, kids en mijzelf makkelijk Homey iets te laten doen is handig.
In de keuken op de koelkast hebben we bijvoorbeeld een QuadMote met wat labels (icoontjes) op de knoppen; één knop laat Homey een Annoucement ([TUTORIAL] How to make a Great Public Announcement (P.A.) System with any device! - Tutorials - Homey Community Forum (athom.com)) door het huis gaan dat we over 10 minuten gaan eten en dat ze naar de wc moeten gaan, handen wassen, tafel dekken etc.
En een andere knop laat Homey weten dat de container aan de weg staat om de ContainerStatus variabelen op leeg.

Overigens gebruik ik zelf een BetterLogic variabel waarin ik zet welke container aan de weg moet.
Om 16:00 controleer ik of er containers aan de weg moeten en stel op basis daarvan de variabele ContainerStatus in en stuur een Announcement door het huis/horloge’s.
Morgen container? - 16:00

Een andere flow regelt op basis van de ContainerStatus (verandering/status) de kleur van de LED.
Ik gebruik de LEDstrip ook voor andere zaken zoals bedtijd of schooltijd. Na dergelijke LED gebruik start ik via een actioncard ook deze flow om daarmee weer de LEDstrip op container kleur in te stellen als dat nodig is.
Morgen container - Zet LED

Vervolgens de flow voor de knop om Homey te laten weten dat de container aan de weg staat.
Container staat aan de weg


Hier stel ik ContainerStatus in op een [Spatie] (die je dus niet zit in dit voorbeeld).


Verder
Ik heb H.O.O.P. (Hope) gebruikt, omdat je dan maar twee(!) flows nodig hebt voor de basis.
Voorheen had ik het met standaard Homey flows en had ik alleen voor dit al ongeveer 12 flows nodig.

En als je het wil combineren met bijv. de status van de wasmachine of wasdroger en de kleur van de LED combi kleuren wilt geven, dan krijg je met standaard Homey flows vele tientallen flows die na elkaar triggeren, wat bij mij vele seconde kon duren voordat die klaar was.
Ik heb er al veel verwijderd, maar om je een idee te geven:


Alle flows gingen na elkaar met enkele condities erin en dan de volgende triggeren:

Een dergelijke structuur werkt niet goed op Homey, zeker niet als de begin flow sneller getriggered kan worden dan de complete flow-of-flows nodig heeft om te voltooien.

Vandaar het gebruik van HOOP: Die bespaart immens veel performance bij zulke flows!