Vreemde melding uit homey

Al enige tijd ( 2 weken) komt er uit mijn homey, meestal random tijden in de avond, een vreemde melding iot de speaker van mijn homey.

Het is lastige te verstaand om die zonder spaties praat haha en ik weet dus nooit wanneer.
De woorden die ik wel hoor zijn " basis station zoekt locatie"

Geen idee waar het vandaan komt, ik krijg geen meldingen op mijn gsm. Ik heb al wat apps verwijderd waarvan ik dacht dat het kwam maar nog steeds de random meldingen.

Iemand een idee? en lost ons mystery op…

Kan het zijn dat Homey z’n WiFi-verbinding verliest?

Lijkt me sterk, staat 5 meter van mijn router af en heb in mijn hele huis een mesh wifi systeem.
Maar voor de zekerheid net toch even gekeken. stabiele verbinding 72 Mbit/s laatste paar dagen.

Check ook even je zigbee / wifi interferentie
http://ostgardh.se/wifi_zigbee/index.html
Verder handige info:
http://wifimetrix.com/channels-1-6-11-only
Check ook eens hoe ‘druk’ het op je wifi netwerk is, dat kan ook van invloed zijn. En zet dualmode eens uit, mss is dat van invloed.
Wifi tools:
Android tools: Wifi Analyzer en Wifi Heatmap
Iphone tool: Wifi Sweetspots

Als Homey zijn connectie verliest gaat hij dat toch niet luidop zeggen?
Gisteren nog even de wifi moeten uitzetten hier, Homey bleef gewoon stil.

6 Likes

Briljant, ga ik proberen.
WiFi is trouwens top hier dus dat kan het echt niet zijn. En idd geeft homey daar geen melding van ook bij zigbee niet.

Ik laat het weten als dit wat oplevert

Een goeie WiFi is niet direct een garantie dat Homey niet alsnog problemen ondervindt, zeker met sommige mesh systemen kan Homey nog wel eens verbindingen kwijt raken.

Wat je ook zou moeten proberen is de power supply te vervangen voor een andere, indien je de originele Athom power supply nog gebruikt.

1 Like

Probleem opgelost, Dijker bedankt voor je geweldige tip.
Ik had een ifttt per ongeluk aangezet die me melde wanneer de ISS over komt vliegen haha.
Iedereen bedankt voor het meedenken.

10 Likes

:joy: :joy: :joy: :joy: Dit krijg je toch niet verzonnen :joy: :joy: :joy: :joy:

4 Likes

Hahahaha allemachtig… dat had inderdaad niemand kunnen verzinnen.
Weer een reden om een logboek bij te houden van wanneer je wat gewijzigd hebt hahaha (niet dat ik dat zelf doe hoor, en kom dan ook wel dit soort verrassingen tegen :wink: )
Veel plezier met de ISS :wink:

meestal random tijden in de avond

Toch niet zo random als je dacht :rofl: