Waar is die beta app voor android tablet?

Ik kreeg vandaag een nieuwsbrief met daarin iets van NUKI en een verzoek om mee helpen te testen voor de nieuwe android tablet app.

Nou die app wil ik wel testen, echter in die nieuwsbrief geheel geen info, in de playstore ook niets te vinden, ik ben zelf beta tester (in playstore) maar vind niks, ook de huidige app (is van 15 april) heeft geen tablet ondersteuning en er is dus ook geen update voor.

Dus waar is die android tablet app die vermeld staat in die nieuwsbrief van vandaag?

Geen idee, vraag het anders even aan Athom…

Dit is een paar dagen geleden geplaatst op Slack.

Source
Michiel Bruggenwirth 4:38

Hi everyone. At the beginning of this month, we released the Homey app for tablets on iOS. Today we are releasing the tablet app for Android.To get your hand on the tablet app, please follow the next steps:

  1. Join Google Group - Homey Tablet Beta with the same email address you use on your Android tablet.
  2. Download the Homey app at the Play Store.
  3. Sign in to the Play Store and become a Beta Tester at the Homey App.
  4. Update the Homey app to version 5.0.0. This update can take up to a day to get through.

Link to Google Group: https://groups.google.com/forum/#!forum/homey-tablet-beta/join
Please let us know if there are any problems with the steps above.

1 Like

Activeer/ meld je aan bij de beta versie van de Homey app( open de App in de play store en meld je aan bij het beta programma) op je tablet of smartphone
Meld je aan bij de google group uit de link:
https://groups.google.com/forum/#!forum/homey-tablet-beta/join
Hierdoor wordt een update van de Homey beta app getriggerd op het google email adres waarmee je je aanmeld op de Google Group en je apparaat.
Na verloop van tijd komt de laatste Beta versie van de App in de Playstore beschikbaar.
Dit kan even duren:
Update the Homey app to version 5.0.0. This update can take up to a day to get through.

Issues/feedback can be reported at: https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Ik heb mij 4 dagen geleden (na de e-mail) voor de 1e keer ook aangemeld voor deze Beta voor mijn Android tablet bij de Google groep. En ook zondagochtend (gisteren) mij voor een 2e keer. Echter nu op maandag avond staat deze Beta nog niet klaar in de Play Store.
Waarom niet een link op de site of forum van Athom naar een .apk bestand. ??

Als hij nog niet verschijnt na 1 dag, kan je proberen de oude versie te verwijderen, dan zou de nieuwe versie meteen moeten verschijnen (dat was hier in ieder geval het geval).

Een APK bestand zal geen enkel normaal bedrijf uitgeven ivm grotere kans op virussen, en mensen moeten uitleggen hoe ze apps kunnen installeren buiten om.

Hoezo, geen info?
Er staat toch een knop in de nieuwsbrief onder het artikel? Als je daar op clickt komt je terecht in de Google group waar je je moet op in schrijven om beta-tester te worden.
En daar staat perfect hoe het werkt:

Welcome to the Homey tablet beta group.

By accessing this group you will have access to the Tablet build of the Homey app.

  1. Join this Google Group - Homey Tablet Beta - with the same email address you use on your Android tablet.
  2. Download the Homey app at the Play Store.
  3. Sign in to the Play Store and become a Beta Tester at the Homey App.
  4. Update the Homey app to version 5.0.0. This update can take up to a day to get through.

Issues/feedback can be reported at: https://support.athom.com/hc/nl/requests/new

Helemaal duidelijk toch?

Zondagochtend… :thinking:

er staat in die nieuwsbrief helemaal geen knop onderaan.

Maar ik heb het inmiddels al werkend…

Blijkbaar een probleem met hun NL mail dan.

bij mij in de (Nederlandse) nieuws brief staat er wel netjes een knopje met “ik doe mee”, kort onder de samenvatting van het tablet beta paragraaf.

blijkbaar, maar zoals je ziet zo duidelijk was het voor mij niet toen ik die mail kreeg :slight_smile:

Bij mij stond er alleen in de koptekst iets van doe mee en in de rest van de mail wordt er niet meer over gesproken, erg verwarrend dus.
Maar gelukkig met behulp van anderen is het me gelukt en zelfs athom heeft gereageerd via facebook.