Waarden van Philips Hue Motion Sensors, zijn die te verwerken in flows of hoe op te vragen?

Nog even over de flow:
-de helderheid wordt gemeten en is aangepast
-de helderheid is meer veranderd dan de gemeten Lux waarde + 1, als dat waar is
Zet dan de Lux waarde om naar tag Helderheid.
-en bovenstaande wordt uitgevoerd zodra de helderheid weer is veranderd?
Werkt het op die manier?

Inderdaad, ik had dit op basis van lux, maar in jou geval moet dat temperatuur zijn. 1 lux verschil is natuurlijk niets. Dus variabele temperatuur aanmaken en de tag temperatuur verder gebruiken.

Mijn harde schijf functioneert niet bij deze temperaturen😏

1 Like

Ja flow had ik aangepast inmiddels:-) Dank voor je hulp en geduld.

Nog een vraag voor de zekerheid, die tags die hierboven worden gebruikt zijn toch de tags van de betreffende sensor(in de betreffende kamer)? In dit geval in de Logica kaartjes kies je de Temperatuur tag van de betreffende ruimte toch? Bij het toewijzen staat er ook een local Temperatuur tag boven aan. Die had ik eerst gekozen, weet niet of dat wat uitmaakt.
In het onderste kaartje logica staat ook nog een “temperatuur”, moet je bij het aanmaken van dat kaartje ook weer kiezen voor de temperatuur tag van de betreffende ruimte(de gang)?

Je moet idd de tag van je eigen sensor opzoeken. De eerste tag die je ziet is een algemene van Homey. En de onderste tag is ook weer de tag van je eigen sensor.

Edit: zoals @Rocodamelshekima stelt is de eerste tag de juiste tag en niet een algemene

1 Like

Ok, dan is de gedachte goed, test het ook nog wel uit uiteraard. Zou eigenlijk nog een sensor moeten hebben voor de vochtigheid te meten. Het verbaast me dat zelfs fibaro dat nog niet heeft.

In het eerste kaartje “temperatuur is veranderd” zit een tag. Dat is de tag die je in dit geval wilt gebruiken. Die staat helemaal bovenaan bij lokale tags en is de goeie tag die in deze flow hoort. Dit is dus niet een algemene tag van Homey maar de correcte tag! Hier een leuke uitleg over het gebruik van tags in een flow.

1 Like

Voor de zekerheid: De tag die bij “ temperatuur is veranderd” staat, komt vanzelf naar voren omdat je de eerst de betreffende sensor moet kiezen. Vervolgens bij het AND kaartje, de “temperatuur” tag die je dan moet kiezen, is de tag die bovenaan staat(onder local). Dus je hoeft niet de “temperatuur” dag te selecteren onder de betreffende sensor. Begrijp ik het zo goed?

Dat is correct!

1 Like

Ondertussen je uitleg over tags gebruik gelezen! Mooie duidelijke toevoeging.
Ongelooflijk wat er allemaal kan met Homey.

1 Like

@Rocodamelshekima Als ik de eerste tag gebruik, of de tag van de in de flow gebruikte device op zoek, zit daar dan nog verschil in. Of is het ‘dus’ gemakjelijker?

Behalve dat het veel makkelijker is ( ik heb 175+ apparaten aangesloten dus krijg een hele waslijst aan tags :wink: ) weet je ook zeker dat je de goeie tag gebruikt en niet per ongeluk een tag van een heel ander apparaat.

1 Like