Ik heb sinds enige tijd een google nest mini. Werkt feilloos qua stem, de nest dan. Nu heb ik een aantal flows gemaakt die ik met spraak bedien via de nest. Ik heb als voorbeeld bijvoorbeeld een flow die mijn stereo aanzet en de juiste ingang kiest. Deze flow heb ik aan een virtual switch gehangen, die heet bijvoorbeeld stereo aan.
In google home zet ik de routine ‘ok google speel bluesmuziek’. Google home start spotify, kiest een willekeurig blues lijstje en bedient de homey flow. Alleen, die flow die start vaker niet als wel.
Als ik homey herstart werkt het over het algemeen vaker wel. Maar gedurende de uren verstrijken op een gegeven moment niet meer. Ik zie echter aan de nest ook verschil. Als het werkt, is het behoorlijk direct. Dus meteen na de opdracht wordt alles uitgevoerd. Als het niet werkt, lopen de lampjes van de nest net even langer door. Ik probeer uit te zoeken wat er op dat moment gebeurt. Het is net alsof er iets ‘hangt’.
Concreet, hoe kan het dat vlak na een reboot het vaak wel werkt en wat zou er gaande kunnen zijn als de lampjes op de nest net wat langer blijven oplichten?