Wandzender 8 voudig (Zigbee)

Hoi,

Heeft iemand ervaring met deze wandzender ?
Op de site staat “Talks with Homey”, dus het zou moeten werken, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen.

Peter

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

Ik kreeg de ZigBee variant niet betrouwbare aan de praat, terug gestuurd en vervangen door de z-wave versie. Die werkte vanaf het eerste moment perfect

Hier 6 stuks (z-wave) in gebruik. Werkt perfect

Dank allemaal,
Die wandzender lijkt mij een goede koop dus, zeker in de z-wave variant (ik durf niet mijn vriendin er aan te laten zitten :rofl: )

Ik wordt nu wel weer op een dwaalspoor gebracht: Er worden twee identieke varianten aangeboden, bij dezelfde webwinkel. Enige verschil is de EAN code (andere fabrikant blijkbaar) en de prijs.
@G.P_Bruins en @Tasz : Kunnen jullie aangeven welke jullie gebruiken ?

https://www.robbshop.nl/z-push-button-8-wandzender-z-wave-plus-heat-it?gclid=CjwKCAjw_qb3BRAVEiwAvwq6Vq_Y0q0bcM5gwrgVMfPMshZR6j8Nj0ZT8C7boBhB_vOSAudjQQEG0xoCza8QAvD_BwE

of

https://www.robbshop.nl/wandzender-8v-z-wave-robb-smarrt?gclid=CjwKCAjw_qb3BRAVEiwAvwq6VsFiZ9A8nZYetTC8s9AYS7mn2GZQZFchLxecVAnvbqmVooTX23DhnxoCPC0QAvD_BwE

Thanks
Peter

Artikelnummer: ROB_100-005-0 van de ROBB Shop

Ik ook die van Robb

@G.P_Bruins en @Tasz :

Mag ik nog een keer van jullie ervaring gebruik maken met deze zender ?
Ik heb er ondertussen eentje in huis.
Installatie op de Homey was simpel.
Het valt mij alleen op dat de schakelaar soms lijkt te blijven ‘hangen’.
Ik druk dan een knop in en vervolgens blijft het blauwe ledje heel lang branden. Soms wel 10 seconden.
Pas als het ledje uit is reageert de betreffende lamp/flow in Homey.

Wat gebeurt hier ?
Wacht de schakelaar soms op een acknowledge van Homey (ik heb nog geen echter ervaring met Zwave). Afstand tot Homey is nog geen 5 meter met een houten vloer.
Of heb ik een defecte unit ontvangen (DOA= story of my life :wink: )

Overigens is dit niet altijd zo. Soms reageert eea ook direct.

Alvast bedankt weer,
Peter