Wat is een goeie deurbel (knop) zender voor homey

Ik ben opzoek naar een deurbel knop waar ik flows mee kan starten via homey.

Mijn oog was gevallen op de KAKU ACDC-7000A maar in verschillende reviews lees ik dat de bouwkwaliteit te wensen over laat (batterij lipjes die afbreken en corrosie op het printplaatje en de batterijcontacten in de belknop na 1 jaar gebruik).

Nu is mijn vraag, welke deurbel knop werkt er goed met de homey en is van goeie kwaliteit, of kan ik gerust de KAKU ACDC-7000A nemen zonder elk jaar een nieuw knop te moeten monteren ?

Ik heb geen ervaring met deze deurknop. Zelf heb ik aan mijn bestaande deurbelknop een KAKU zendertje gekoppeld (ACDB-7000B) en die hangt binnen. Dit zendertje geeft een signaal wat ik met Homey kan opvangen en afhandelen. Wellicht voor jou ook een optie omdat je je dan niet druk hoeft te maken over de duurzaamheid van de deurbelknop.

Let wel op de aansluitspecificaties van dit zendertje. Ik gebruik geen beltrafo meer en dan werkt het goed. Over het gebruik icm een beltrafo kan ik je niets vertellen.

Daar heb ik, heel lang geleden, als eens een topic over gemaakt ja. Werkt goed.

Of je maakt je bestaande installatie zelf Z-wave capabel :stuck_out_tongue:

Dat is juist het probleem, mijn bestaande installatie is een draadloze installatie van Grundig, maar die krijg ik niet gekoppeld aan de Homey. Daarom zoek ik nu een draadloze bel knop met goede bouwkwaliteit die wel gekoppeld kan worden aan de Homey.

Deze dan!

Ik heb bij de Action een draadloze deurbel gekocht voor € 6.00.
In combinatie met de Action app werkt dit bij mij al bijna een jaar prima.

Let wel op de aansluitspecificaties van dit zendertje. Ik gebruik geen beltrafo meer en dan werkt het goed. Over het gebruik icm een beltrafo kan ik je niets vertellen.

Dat is nu net wat ik wel heel graag wil: mijn beltrafo met drukker en gong intact laten (is goed voor de WAF) en er een KAKU zender (bv. ACDB-7000B) bij plaatsen die het signaal óók aan Homey doorgeeft. Maar ik twijfel beetje over het aansluitschema, ik ben bang dat de trafo de KAKU-zender opblaast??

edit: ik zie nu dat de link van @Rocodamelshekima een oplossing beschrijft. die is het alleen nog net niet helemaal :wink: Ik schakel nu 's avonds als de kinderen slapen de deurbel uit door de trafo met een Ikea-wcd-schakelaar compleet uit te zetten. Maar het zou mooi zijn als het slimme deel dan nog werkt. Dus geen geluid maar wel notificatie op mobiel bijvoorbeeld…

1 Like

Ik heb inmiddels twee byron SX39 drukknopen op de kop getikt en die werken wel goed met Homey, dus het is opgelost, iedereen bedankt voor het meedenken.

1 Like