Weer sensors (opgelost)

Hi,

Ik ben nieuw bij Homey. Ik heb een reeks sensoren compatible met de weather sensors plugin. Ik wacht al 24 uur, maar er gebeurt niets. Moet ik 433 mhz soms activeren?
Bij Domoticz komen de signalen binnen, dus de sensoren zijn actief.

De versie van de plgin is 1.21. Ik heb de Homey net, dus hij is up to date.

Hub

Temp sensor? Geen …

Dat kan pas als de app m ziet, toch? En de app ziet ze niet, dat is juist het probleem … mss mis ik iets?

Hub

Hoi,

Ik heb acht sensors in huis. Dichtste bij op 2 meter. Ik zal die eens ernaast zetten. Kijken of dat verschil uitmaakt …

Helaas, er gebeurt helemaal niets …

Hoe kan ik testen of 433 mhz op Homy wel werkt?

Waarom maak je twee topics aan?

Volgens mij heb je de devices nog niet “gepaired” met Homey.
Als je dat niet doet ziet Homey ze niet

De vinkjes staan aan bij de protocollen, ja …

Ik heb nog steeds het gevoel dat je ze niet gepaired hebt.:sunglasses:
Kan je de stappen noemen die je gedaan hebt?

Wat bedoel je met pairen?

Ik heb app geïnstalleerd.
Ik heb de protocollen aangevinkt
En dan verschijnt er niets in het overzicht van sensoren, terwijl Domoticz ze wel laat zien …

Bij apparaten onder bijv bgg. En dan zegt ie: geen sensor gevonden …
Dank je wel overigens voor de hulp!

Roy,

Ik doe mijn best zo mogelijjk antwood te geven …

— installeren app

  • selectie 334. Mhz protocollen
  • Enkele minuten wachten
  • er verschijnt niiets onder gespottte sensoren als ik vervolgens naar apps -> 1 sensors ga
  • ik kan dus niets toevoegen als ik naar zones ga, bijjvoorbeeld bij bgg (Begane grond).

Dat had ik beschreven. :wink:

Volgens Domoticz gebruiken sensoren deze. Protocolllen:

Lacrosse TX3
WTGR800

Nogmaals bedankt voor de hulp!

– Edit: ik zie nu dat WTGR 800 een weerstation van Oregon Scientific is.
Wellicht kan ik die plugin (nog eens) proberen.
En de bulk van mijn temp sensors zijn Lacrosse TX3. Dat is ook een type, maar ik weet niet hoe het protocol heet.

Hoop dat we verder komen, want voor de rest werkt Homey echt goed. En het gebrek aan een dashboard maakt de speciale app weer goed :slight_smile:

Hp

:

Dank je wel. Zal ik doen.

1 Like

Heb je ook op de instellings pagina gekeken voor de weer sensoren app?
Daar komen ze te staan als homey ze kan zien en daar moet je ze dan selecteren en dan kan je ze pas toeveogen

Dank je wel, dat is juist mijn probleem, ze verschijnen niet op die pagina.

Dank je wel

Ik zie ze bij ook soms en dan zijn ze weer weg.
Het is bij van het begin af een niet echt lekker werkend.
Ik heb nu dus die sensoren in de kast liggen en overal xiaomi sensoren gebruikt

Het blijft wat problematisch met de laatste fw aanpassingen. Bij fw 1.5.13 werken een aantal sensoren niet meer. Jeroen heeft al wel updates gedaan voor Cresta (werkt dan goed) en Oregon Scientific (werkt dan nog steeds niet goed). LaCrosse is nog kapot.

Zouden Alecto v1 & v3 sensoren momenteel moeten werken? Deze worden bij mij niet opgepikt. (Eerder wel draaiend gehad met Domoticz en Home Assistant)

Bij mij werken beide (fw 2.2.0 rc7).

Het blijkt toch om een ander type te gaan: Alecto WS-1700. Is het mogelijk om hier ook support voor toe te voegen?

Ik heb deze topic een tijd geleden gestart. Wel zo fair om even te melden als het is opgelost.
Door op het zogeheten tx-knopje van mijn goedkope Chinese weersensor te drukken, bleek het probleem opgelost. Ik kreeg wel nog foutmeldingen als er een time-out was, maar dat is heel simpel op te lossen: de berichtgeving uitzetten!

Bedankt voor jullie advies.