Weerapps toevoegen aan rolluik

Goedemiddag,

Ik heb een fibaro rolliukschakelaar toegevoegd aan mijn zonnescherm. Ik kan gewoon in de Homey app het zonnescherm open en sluiten. Verder heb inde openweather app en burenalarm als apps toegevoegd.

Wanneer ik een flow wil maken zie ik deze apps echter niet terug. Wat doe ik verkeerd?

Met vriendelijke groet,

John

De OpenWeatherMap app wil bij mij ook niks (lijkt te installeren maar stiekem toch niet), de Buienalarm app doet het wel gewoon en is ook terug te vinden in de flows:

Ik vermoed dat je bij “en” iets zoekt van openweather? In dat geval moet je logica kaartjes hebben, en kun je dan b.v. op de regenhoeveelheid of windsnelheid testen in je flows.

Openweather werkt bij mij wel. Je moet wel een apparaat toevoegen voor het weer, en daar in de geavanceerde instellingen de API key en b.v. je postcode instellen en vervolgens even geduld hebben. De app gebruikte bij mij niet de locatie van Homey als default, of als de locatie niet klopt gebeurt er ook niets.

1 Like

De openweatjer app verschijnt niet als optie in de flow. Ik kan dus ook geen opties programmeren.

Je moet wel eerst een “weer apparaat” toevoegen

Dit is bijvoorbeeld bij mij actueel weer

En zo heb ik er ook eentje met 6 uur vooruit voorspelling

1 Like

Je bereikt de flowcards niet via de app, maar via het “apparaat” dat je toe moet voegen voor het weer in een bepaalde plaats, alsof het b.v. een thermometer is.

1 Like

Precies

En dan kan je wel de kaartjes gebruiken

1 Like

Hoe kom ik in deze schermen dan?

Ik moet een api key invullen?

Begin eens hier: OpenWeatherMap - central topic

2 Likes

Bedankt voor de tips. Ik ben er uit gekomen.