Wel weerdata in insights maar kan niet selecteren in een flow

Hoi na een lange inactieve tijd wil ik mijn Homey weer in ere herstellen.
Ik zie in Insights een optie op buitentemp, luchtvochtigheid en luchtdruk te laten zien, deze data moet ergens vandaan komen .
Maar als ik een flow wil maken dan kan ik nergens vinden waar ik de buitentemperatuur kan ophalen?
Ik heb geen weer app geinstalleerd of een ander weer apparaat aangesloten.
Waar komt deze data vandaan? van Homey zelf?
In een oud engelstalig topic is deze vraag ooit gesteld zag ik, maar niet beantwoord.

Alvast bedankt

Die waarden zijn beschikbaar in flow tokens:

image

Zodat je dit soort dingen kunt doen:

image

Homey haalt die waarden eens in de zoveel tijd binnen van een externe partij.

1 Like

Bedankt!, ik zat te zoeken in het blok WHEN, maar moet dus eerst een variabele maken bv buiten temperatuur, en dan de AND blok gebruiken .
Ik ga eens knutselen, nogmaals bedankt!

Je hoeft geen variabele te maken, die tokens zijn al gewoon beschikbaar om te gebruiken in flows.

Hoi, maar niet in de WHEN , eerste veld, of ik doe het fout?, bedoeling is WHEN buitentemp> 20 graden THEN zet verwarming uit.
Ok nu ik dit typ krijg ik een idee, in WHEN een check ieder uur op buitentemp en de conditie in EN (>20)
en in DAN wat moet gebeuren.
Nogmaals dank !

I have 3 values in the homey app WEER, luchtdruk, luchtvochtigheid and temperatuur. Why only those 3 values?

Dat moet je de maker van de app vragen.

Ok, die app lijkt uit het niets op mijn homey te zijn verschenen. Hoe heet die app. Zoeken op de naam WEER levert niks op. Wie is die ontwikkelaar?

Het is de ingebouwde Weer data, dus Athom.

Ok dank