Homey Community Forum

Welk nieuw schakelmateriaal nieuw huis

Je moet een wissel kontakt hebben heeft fibaro dit?

Ok dank je voor alle tipsā€¦

Nul draad in alle dozen had ik al doorgegeven aan de elektricienā€¦hij was erg verbaasd maar toen ik hem eenmaal alles had uitgelegd, begreep hij hetā€¦

Dan denk ik dat ik voor terugverend schakelmateriaal ga en dan in eerste instantie een aantal pulsdrukkers voor de lampen/punten die ik vanaf oplevering wil kunnen bedienenā€¦

Als ik dan in de toekomst uit wil breiden moet ik idd pulsdrukkers plaatstenā€¦maar dat zijn de kosten in principe niet volgens mijā€¦

Slimme stopcontacten

bedrade domotica is eigenlijk het meest stabiel.

Klopt. Maar het is toch mooi om onbedraad te kunnen bedienen :wink: Eigenlijk helemaal niet bedienen, lekker alles automatisch #eutopie :slight_smile:

Ik heb van jung terugverende wisselschakelaars en puls drukkers.
Puls drukkers hebben een fibaro switch er achter.
Zo heb je voor stopcontacten en schakelaars wel het zelfde type en ziet alles hetzelfde er uit. Ook al heb je domme en slimme schakelaars.

Wij hebben combinatie van abb bj schakelmateriaal ( maakcontact) met fibaro pluggen erachter en Neo Coolcam inbouw schakelaars.

Deze laatste werken zowel standalone als met Homey.
Zijn gehard glas met touch sensor geven indicatie lichtje blauw als lamp uit is en roze/ rood als lamp aan is.( Kan je ook uitzetten) er blij mee en zeer betaalbaar ( net weer 4 besteld voor 75 dollar of euro dat weer ik even niet meer)

ā‚¬ 74,66 40%OFF | Coolcam 4 stks/partij Z-wave Lichtschakelaar 1 Gang In-Wall Touch Panel Smart Home Apparaat 1CH Thuis automatisering Z Wave Plus Draadloze