Welk rolgordijn of duette of soortgelijk voor gebruik met Homey?

Ik heb 3 individuele jaloeziën. 1x raam en 2x voor openslaande deuren. Ik gebruik enkel 1 deur. Deze kan ik apart omhoog doen. Iedere morgen wanneer iemand die ruimte inloopt worden de jaloeziën open gezet (3 stappen) en deze flow wordt disabled
Vervolgens laat ik iedere avond mijn jaloeziën helemaal laten zakken (ook als ze al naar beneden zijn. Ik heb een keer gemeten hoelang dat duurt en dan roep ik een volgende flow aan die de jaloeziën dicht doet en wordt de flow voor de volgende morgen weer enabled.
Hierdoor wordt de stand gereset, waardoor ik geen last heb dat de jaloeziën niet helemaal zouden sluiten. (PS: jaloeziën zijn op 230V aangesloten)

Zo kan het inderdaad, maar de mijne zitten op batterij en hangt op 4m. Volgens mij zijn als ik dit doe de batterijen 10x sneller leeg dan bij alleen kantelen
Maar het issue spreekt nu niet meer aangezien de zon niet meer op dat raam staat smiddags. Ik kijk er volgens jaar wel weer naar :smirk:

Ik zit met een soort gelijke situatie bij mijn schuifpui, daar heb ik ook twee jaloezieën met lift en kantel functie op 230V. Zou je de flows willen delen zodat ik eens kan kijken hoe je dit nu precies hebt gedaan ?

Flow gebaseerd op zonsondergang
Standaard gaan alle 3 de jaloeziën naar beneden, tenzij de keukendeur openstaat. Dan gaat slechts 1 jaloezie naar beneden.

Dit ligt eerder aan je buismotor dan aan Homey. Heb je ook nog een losse afstands bediening?
Hoe reageert je gordijn dan als je deze op de zelfde manier kantelt?

Mijn Erfal plissé gordijnen met bridge op batterijen kan ik op basis van percentage sluiten. Dus 0% is helemaal open en 100% is volledig gesloten. Er hangen er 3 naast elkaar en er zit hooguit 1 mm tussen qua hoogte wanneer je ze halverwege hangt.

Ik ben ook een beetje aan het zoeken om bestaande gordijnen te motoriseren. Mijn oog viel in eerste instantie op Somfy Roll Up 28 WF RTS Li-Ion. Wegens ingebouwde accu, maar hoe weet ik in welke maat rolgordijn die past? Ivm de buisdiameter?

Wat is jullie ervaring? Lees hier dat een aantal mensen al buismotoren hebben ingebouwd in bestaande gordijnen