Welke control kun je gebruiken voor ACC-250-LD

Als je klikaanklikuit gebruikt gaat de dimmer zijn eigen leven leiden

Dit is wel een erg onduidelijke omschrijving :slight_smile:
Het gaat om KaKu dus om te beginnen:

  • heb je een PTP geprobeerd (pull the plug : stekker uit Homey en na paar minuten er weer in)
  • heb je geprobeerd het apparaat te verwijderen en opnieuw aan Homey toe te voegen?
  • wat is “een eigen leven leiden”, ik heb 'm hier niet voorbij zien lopen en zijn er al kinderen geboren? Of is de plug aan de drugs geraakt?
1 Like

Het gaat om een KaKu stekker deze is van het merk Trust. Met een eigen leven leiden bedoel ik dat om de paar minuten de lamp naar 100% sterkte gaat en vervolgens zonder dat we iets veranderen deze weer terug gaat naar 20% sterkte. Dit is enorm irritant. Gisteren nacht heb ik homey van de stroom gehaald. En vervolgens deze 's avonds weer ingeplugd. 3 uur hebben de schemerlampjes op 20% gebrand, waarna vervolgens deze weer zonder aanleiding weer naar 100% sterkte ging.
Nu heb ik deze gekoppeld als ACC-2300 van KaKu. Sinds 3 dagen is dit aan de gang. In dit tijd zijn er 2 updates geweest van Flamingo en Action. Voor die tijd nooit geen last gehad.

We moeten dingen uitsluiten om te weten waar de oorzaak ligt. Heb je flows aan deze lampjes zitten?

Ja die heb ik, op dit moment heb ik ze eruit gehaald inclusief de dimmer als apparaat. Maar er was een flow dit gekoppeld was aan een fibaro bewegingsmelder. Dit aan de hand van tijdstip + beweging deze aan zette. Niet dimde of feller zette.

En hoe ziet die flow er uit? Voor KaKu (of is het Trust wat je hebt?) dimmers geldt namelijk dat als je twee keer op “on” drukt de lamp in een loop gaat waarbij deze naar boven en beneden dimt totdat je weer op de knop drukt.

1 Like

Je triggert me nu wel. In de condities vraag ik niet uit of de lamp als is aangezet. Maar dat hoefde voorheen ook niet.
Hieronder de flow die de flow van schemerlamp aanroept.
Ik moet zeggen dat de windows client voorheen wel een stuk makkelijker werkt om plaatjes van Homey te plaatsen. :slight_smile: maar dat terzijde.

Ervan uitgaande dat de plug op dezelfde manier werkt als andere dimmers van KaKu dan kan dit inderdaad fout gaan, afhankelijk van je “uit”-tijd op de bewegingsmelder. Als de flow twee keer kort achter elkaar getriggerd wordt dan kan deze in de dimming-loop komen. Kan makkelijk voorkomen worden door een extra conditie bij de “En” :
“En lamp is uit”

Conditie ingebouwd en alles werkt weer naar behoren. Dank voor het meedenken.

1 Like