Welke deurbel (low budget)?

Hier nog maar een keer dan. Misschien wil je eens googlen op KIKA en daarna KaKu gebruiken. Als we het helemaal niet meer weten kunnen we altijd nog Klikaan/Klikuit gebruiken.

4 Likes

Ok nog even over de klikaanklikuit deurbel die het niet altijd doet door het slechte bereik, ik heb toch die aqara mini knop besteld voor 6,77 euro dus maar 2 te gelijk gedaan, en deze zijn echt beter waterdicht dan die KaKu bellen en het bereik van de aqara ik kan nu aan de overkant van de straat gaan staan en hij doet het nog steeds, ik heb hem op het kozijn geplakt met de plakstrip die er op zit en hier komt dan ook het enigste nadeel is als de batterij leeg is zal je hem weer van het kozijn af moeten trekken en zelf weer een stukje dubbelzijdige plakband er op moeten plakken, maar tot nu toe werkt hij perfect en voor dat geld kan ik me niks anders bedenken.
En de gong die geleverd word bij de KaKu bel ik heb er nu 2 die stuur ik gewoon weer aan via homey een voor in de bijkeuken voor als je buiten zit (in de zomer) een in de gang en de homey in de kamer met een dingdong mp3, dus ik ga nu nooit meer iemand missen die aan de deur staat en ik krijg er ook nog eens een mooie foto bij van de person die voor de deur staat.

1 Like

Prima oplossing zo dan. Over je enige nadeel: zelfs dit klopt niet. Want dat ronde β€˜klepje’ waar de batterij achter zit, die zit juist op het kozijn. Als je de sensor voorzichtig naar links draait, dan heb je hem er in zijn geheel af en blijft het achterkant je zitten :slight_smile:

Dennisvm8 dat is een hele goede tip dat wist ik dus niet, dit is dus mooi meegenomen.

Ik heb hem geprobeerd maar ik krijg hem niet gekoppeld met Homey. Draai 2.0.

Let even op het laatste cijfer bij het id ergens ofzo. Daar staat waarschijnlijk een 2tje achter en die kan je niet koppelen. Dit is bij mijne ook en die ligt nu dus in de kast. Ik heb overigens 2x kaku 7000a en die drukker werkt prima eigenlijk. Helaas is er 1 kapot dus daar moet ik nog even mee terug maar met een range van 8 meter ontvangt homey eigenlijk altijd wel signaal. Door 1 muur heen.

Ook zonder het 2tje achter het nummer werkt het idd niet meer. Heb dit gemeld bij support.

Ik heb de SP net ook gekocht bij de action (200689103(2))lukte niet om te pairen onder de 103.
Daarna de 101 geselecteerd en die kon ik wel installeren en pairen. Werkt prima.

1 Like

bestaande deurbel aan een coolcam deur sensor solderen.

Is dit al gefixed? ik prober mijn SP200689101 te koppelen maar werkt blijkbaar niet hij krijgt hem niet gekoppeld. hoe kan ik dit oplossen?

Welke sensor is dat?
Rechtstreeks naar Homey of nog een hub er tussen?

Rechtstreeks op homey. De sensor is zigbee

1 Like

deze goed? https://www.amazon.de/-/nl/gp/product/B07PJT939B/ref=ox_sc_act_title_8?smid=AG02I38VIGDZO&psc=1

Ja. Zo te zien wel. :+1:

1 Like

ik heb die aan de bel-ontvanger gehangen maar die detecteert geen trilling als de bel afgaat (kan de instellingen in Homey zien: trilling als ik de sensor manueel beweeg, geen trilling als het geluid van de bel gaat).
is jouw bel een hele luide of zo?

De drukknop van aqara nog geen 10 euro bij Ali is zigbee inlezen in homey en homey belgeluid laten afspeelen of goedkope klikaanklikuit bel voor in stopcontact