Homey Community Forum

Welke deurbel met camera en surveillance station

Zoals de titel al vermeld, wie heeft de juiste deurbel camera gevonden die gelinkt kan worden aan homey EN surveillance station. Ik kan een losse camera neerhangen die een snapshot maakt als de deurbel indrukt word maar dit ziet er niet netjes uit. Een camera IN de deurbel is veel makkelijker qua montage en ziet er veel strakker uit. Ik wil hem ook in synology kunnen gebruiken ivm beeldopslag. (ja hier zijn regels voor)

Ring valt af, daar moet je een abonnement bij hebben, doorbird is extreem duur. Verder zijn er wel een paar die wel met homey werken maar weer niet met synology.

Wie heeft de gouden, zonder abbonement, betaalbare combi al gevonden?

1 Like

Verplaatst naar Nederlands.

Deurbel camera`s die ook echt goed werken hebben een bepaalde prijs, althans de gene die goed werken. en dan kom je toch idd uit bij de duurde merken.

Ook gezocht en heel wat opties bekeken. Geen voldeed aan mijn eisen. Als ik mijn eis van geen abo liet vallen kwam ik wel tot een paar camera’s. Ring, Nest en doorbird. Nest werd het vanwege de mogelijkheid tot de google home hub(bewakingscamera on screen en ≧◔◡◔≦ recognition. Ring had een matigere beeldkwaliteit maar een betere api. Doorbird had ik twijfels of een vrij kleine onbekende partij zich kan handhaven. Tevens bleek Nest de kleinste deurbel te zijn. Past net op mijn deurpost. Nest daarentegen heeft geen open api en zal meestal door een expert moeten worden geïnstalleerd. Ring en Doorbird zijn eenvoudiger te installeren.

Ben zelf over gestapt van de ring naar de nest ook om de reden van beeld weergave op de nest hub. Beeld kwaliteit van de ring was meer dan goed. Installatie van de nest hello, is niet veel lastiger als een ring (bedrade versie). Zeker er van uit gaande dat als je geen verstand van stroom hebt ook niet met de ring gaat klooien, aangezien daar de meeste bestaande beltrafo`s ook niet mee werken. Dus enigs zin iets kennis van stroom zul je met bijde moeten hebben

Is het dan als betalende gebruiker op z’n minst wel mogelijk om SS een constante feed te geven of kun je alleen clips downloaden? Ik ben soms lange tijd van huis en 30 euro per maand is echt een no brainer. Verder zijn de nest camera’s wel mooi en klein dus als je voor die paar euro de feed kan oppakken is het misschien een optie

Nest werkt met de screenshot functie in de homey app. RING NIET

en hoe kom je bij 30 euro per maand ??

5 euro pm voor 5 dagen terugkijken
10 euro voor 10
30 euro voor 30

Ik ben wel eens een week of 3, 4 van huis voor mijn werk… Daarnaast wil ik ook graag de video terug kunnen kijken als nest niets heeft gezien en dus zelf iets niet bewaard. Van mijn voordeur naar de straat is bijvoorbeeld 6 meter. Als er iets met de auto aan straat zou gebeuren is het toch handig als je terug kunt kijken of je zelf wel iets ziet.

Idd ik was ff in de war, betaal 100 per jaar maar heb de 10 dagen abo

Maar hoezo matige beeld kwaliteit van Ring??
Heb zelf de Ring Pro, maar de heeft gewoon Full HD.
Nadeel is inderdaad dat het niet werkt met een snapshot i.c.m. Homey, maar aan de andere kant, moment van aanbellen opent de App ook gelijk bij mij, dus echt een toevoeging van een snapshot zie ik niet zo snel.

Matig is idd niet het juiste woord. Nest had op het monent van kopen een hogere resolutie en een beeldformaat dat de persoon voor de voordeur mooi in beeld brengt.

Heeft iemand zich wel eens in deze verdiept?

Voor die prijs kan het bijna geen miskoop zijn. Integratie met homey lijkt niet aanwezig. Enige minpunt lijkt mij 720p maar voor die prijs!

Op banggood.com heb je sb-xyz voor 40€ https://banggood.app.link/1kTA0wSYfY en doet t zelfde. Moet alleen in android het media volume op max zetten en reageerd niet altijd even vlot. Wel binnen 10 seconden en kan stream bekijken in App. Moet ook n gaatje boren in achterkant in t batterij vak en op vaste voeding 6v en in App op full power zetten. Negeer dat ie niet waterdicht is, ding hangt al 2 jaar buiten en doet prima. Beeld is erg goed voor 720p vooral in donker. Heeft eigen 8gb storage. Geen abbo, geen cloud, gewoon lokaal. De nieuwe versie heeft gratis cloudopslag en 1080p en aparte bel kan er op. Ik ga nog proberen die in Homey te krijgen, werkt met 433 signaal.
https://banggood.app.link/xb4lD1uZfY 53,34€
Gratis verzenden, geen belasting etc.

Net bericht terug van smart home;

De slimme deurbel met camera ondersteunt namelijk onvif en RTST.
Opnemen met de nas werkt dus. Nu nog uitzoeken of er een homey koppeling te fabriceren is.

1 Like

of even geduld hebben voor de Netamo doorbel, geen cloud abbo, opslag op SDkaart en ondersteuning voor FTP en ziet er ook nog wel gelikt uit!

anders een simpele IP camera die homey ondersteund, en een draadloze (om-gehackte) zwave/zigbee of 433 drukknop, nu nog even een flow maken die een screenshot doorstuurd é voila.

2 Likes

Ziet er zeker goed uit. En dat zonder abonnement.
Lokale opslag, FTP of naar cloud(al wordt alleen dropbox genoemd)
Bedankt voor de tip, die hou ik in de gaten.

Is het jou nog gelukt deze deurbel met homey te koppelen?