Welke deurbel met camera en surveillance station

Zoals de titel al vermeld, wie heeft de juiste deurbel camera gevonden die gelinkt kan worden aan homey EN surveillance station. Ik kan een losse camera neerhangen die een snapshot maakt als de deurbel indrukt word maar dit ziet er niet netjes uit. Een camera IN de deurbel is veel makkelijker qua montage en ziet er veel strakker uit. Ik wil hem ook in synology kunnen gebruiken ivm beeldopslag. (ja hier zijn regels voor)

Ring valt af, daar moet je een abonnement bij hebben, doorbird is extreem duur. Verder zijn er wel een paar die wel met homey werken maar weer niet met synology.

Wie heeft de gouden, zonder abbonement, betaalbare combi al gevonden?

1 Like

Ook gezocht en heel wat opties bekeken. Geen voldeed aan mijn eisen. Als ik mijn eis van geen abo liet vallen kwam ik wel tot een paar camera’s. Ring, Nest en doorbird. Nest werd het vanwege de mogelijkheid tot de google home hub(bewakingscamera on screen en ≧◔◡◔≦ recognition. Ring had een matigere beeldkwaliteit maar een betere api. Doorbird had ik twijfels of een vrij kleine onbekende partij zich kan handhaven. Tevens bleek Nest de kleinste deurbel te zijn. Past net op mijn deurpost. Nest daarentegen heeft geen open api en zal meestal door een expert moeten worden geïnstalleerd. Ring en Doorbird zijn eenvoudiger te installeren.

Is het dan als betalende gebruiker op z’n minst wel mogelijk om SS een constante feed te geven of kun je alleen clips downloaden? Ik ben soms lange tijd van huis en 30 euro per maand is echt een no brainer. Verder zijn de nest camera’s wel mooi en klein dus als je voor die paar euro de feed kan oppakken is het misschien een optie

5 euro pm voor 5 dagen terugkijken
10 euro voor 10
30 euro voor 30

Ik ben wel eens een week of 3, 4 van huis voor mijn werk… Daarnaast wil ik ook graag de video terug kunnen kijken als nest niets heeft gezien en dus zelf iets niet bewaard. Van mijn voordeur naar de straat is bijvoorbeeld 6 meter. Als er iets met de auto aan straat zou gebeuren is het toch handig als je terug kunt kijken of je zelf wel iets ziet.

Maar hoezo matige beeld kwaliteit van Ring??
Heb zelf de Ring Pro, maar de heeft gewoon Full HD.
Nadeel is inderdaad dat het niet werkt met een snapshot i.c.m. Homey, maar aan de andere kant, moment van aanbellen opent de App ook gelijk bij mij, dus echt een toevoeging van een snapshot zie ik niet zo snel.

Matig is idd niet het juiste woord. Nest had op het monent van kopen een hogere resolutie en een beeldformaat dat de persoon voor de voordeur mooi in beeld brengt.

Heeft iemand zich wel eens in deze verdiept?

Voor die prijs kan het bijna geen miskoop zijn. Integratie met homey lijkt niet aanwezig. Enige minpunt lijkt mij 720p maar voor die prijs!

Op banggood.com heb je sb-xyz voor 40€ https://banggood.app.link/1kTA0wSYfY en doet t zelfde. Moet alleen in android het media volume op max zetten en reageerd niet altijd even vlot. Wel binnen 10 seconden en kan stream bekijken in App. Moet ook n gaatje boren in achterkant in t batterij vak en op vaste voeding 6v en in App op full power zetten. Negeer dat ie niet waterdicht is, ding hangt al 2 jaar buiten en doet prima. Beeld is erg goed voor 720p vooral in donker. Heeft eigen 8gb storage. Geen abbo, geen cloud, gewoon lokaal. De nieuwe versie heeft gratis cloudopslag en 1080p en aparte bel kan er op. Ik ga nog proberen die in Homey te krijgen, werkt met 433 signaal.
https://banggood.app.link/xb4lD1uZfY 53,34€
Gratis verzenden, geen belasting etc.

Net bericht terug van smart home;

De slimme deurbel met camera ondersteunt namelijk onvif en RTST.
Opnemen met de nas werkt dus. Nu nog uitzoeken of er een homey koppeling te fabriceren is.

1 Like

of even geduld hebben voor de Netamo doorbel, geen cloud abbo, opslag op SDkaart en ondersteuning voor FTP en ziet er ook nog wel gelikt uit!

anders een simpele IP camera die homey ondersteund, en een draadloze (om-gehackte) zwave/zigbee of 433 drukknop, nu nog even een flow maken die een screenshot doorstuurd é voila.

2 Likes

Ziet er zeker goed uit. En dat zonder abonnement.
Lokale opslag, FTP of naar cloud(al wordt alleen dropbox genoemd)
Bedankt voor de tip, die hou ik in de gaten.

Is het jou nog gelukt deze deurbel met homey te koppelen?

Ik heb hem wegens tijdgebrek nog niet gekocht. Misschien later als winterprojectje

Graag jullie hulp…

Ik ben benieuwd of de deze laatstgenoemde deurbel nog is getest.

Voor mijn nieuwe woning ben ik aan het oriënteren op de smartdeurbellen en camera’s. Omdat ik een synology nas heb is het zonde om een cloudabo te nemen als het niet moet. Dit heeft dus ook niet mijn voorkeur.

Het gaat mij er om dat de deurbel goede foto’s maakt als er wordt aangebeld en dat de deurbel gekoppeld kan worden met homey voor het doorsturen van fotos en opslag van die fotos ( en uiteraard een paar andere flows met verlichting). Videoopname zou ook mooi zijn. Het mooiste zou zijn dat de camera een stream kan afgeven die ik weer via chromecast op een tv kan afspelen, dus samenwerking met homey is zeer belangrijk.

Ik ben de afgelopen weken gedoken in de internetvergelijkingen, reviews en tests. Deze vergelijken vooral de bekende merken zoals hello, ring, evziz, maar uiteraard niet op manieren zoals een homeygebruiker de deurbel zal gebruiken.

Mijn interesse gaat uit naar doorbird omdat deze veel van deze mogelijkheden lijkt te hebben en ook een optionele fysieke intercom heeft (niet goedkoop maar wel handig op een 3e verdieping). Ik kan niet veel reviews van doorbird vinden. Ik ben bereid om wat meer uit te geven voor een product wat betrouwbaar is en langer mee kan. Maar ik zit niet te wachten op een dure aankoop waar je over een paar jaar niets /weinig meer mee kan.

Aan de andere kant zie ik ook weer iets in de nest hello(sterk merk en ik ben androidgebruiker), omdat die weer gewoon de snapshots kan doorsturen (en misschien ook streams?) en zie ik mooie uitbreidingsmogelijkheden met de hub, maar hier loop ik weer tegen de irritante abo aan.

Hebben jullie tips en/of advies voor mij?

1 Like

Abbo was alleen voor herkenning en meer opslag. Die herkenning werkt via routines, welke nog niet functioneel zijn op t moment. Zou dit jaar worden. Zat er wel aan te denken om een nest iq deurbel te kopen, gezien deze wel beeld op mijn nest hub en androidtv geeft en n bel laat overgaan op alle GH apparaten en bericht op je telefoon geeft en je dit aan/uit kan zetten en live beeld kan bekijken. Wat mij nogal verbaasd is dat men allerlei slimme deurbellen heeft maar geeneen doet ook maar het simpelste wat je er van verwacht. Dat ie deurbel speelt (geluid geeft zonder Internet) met n extra bel als mogelijkheid en dat ie bericht geeft zodat je domotica en jij er wat mee kan. Uiteraard videobellen en live kijken wat je op je nas kan wegschrijven. Hoe moeilijk kan t zijn zou je denken, maar nee t draait om geld en de software levert t meeste op. Zo’n Ring deurbel bv, deze heb ik ook maar dan de china versie van 32€. Doet exact t zelfde en ziet er t zelfde uit, alleen gratis 8gb cloudopslag en ze éigen memcard 8gb. En je kunt em aan stroom hangen en je beelden zijn niet zomaar te plukken door anderen. Regen proof nee, maar t ding hangt al 3 jaar buiten. Je word dus gewoon genaait aan alle kanten. Helaas is t dat bedrijf problemen heeft met de chinese firewall en ik dus nu gedwongen word iets anders te kiezen. Wat t kost boeit me niet maar t moet werken en doen wat ik nodig heb.

Is dit wat voor je, je hebt in bedrade uitvoering zoals Nest en geheel op accu met een eigen opslag. Weet niet of het werkt met een Synology.

Ik zit ook met smart te wachten op de eufy, volgens Anker zou deze binnen nu en een maand op de NL markt verschijnen.

De Eufy ondersteund helaas geen RTSP of ONVIF. Gaat zover ik weet dus helaas niet werken met Synology. Heb ook nog nergens gelezen of gezien dat iemand het beeld van de Eufy deurbel in Surveillance Station (of BlueIris) heeft kunnen importeren. Erg jammer want was dit wel het geval geweest dan had ik ‘m waarschijnlijk al geïnstalleerd (via Amazon al verkrijgbaar). Op dit moment lijkt er geen (redelijk)betaalbare videodeurbel te zijn met een wat hogere resolutie die zowel RTSP als ONVIF ondersteunen. Wellicht dat er voor de Eufy in de nabije toekomst nog een sw update uitkomt die hier verandering in brengt zoals ook met de EzViz DB1 is gedaan. Deze laatstgenoemde werkt wel met Synology. Echter (te)veel negatieve reviews mbt DB1. Ik wacht dus nog maar even.

Weet je dat zeker ?
Heb je dat zo werkend ? en hoe ?