Welke thermostaat / apparaat kan het volgende

Wat dacht je ervan om een normale kamerthermostaat te koppelen aan een universele sensor of smart implant van Fibaro.

Secure Horstman heeft een set van een zwave thermostaat met een aparte CV schakelaar, die ook los te kopen zijn. Die thermostaat kun je met de hand en met homey bedienen. Is dat wat je zoekt? https://www.hashop.nl/secure-kamer-thermostaat-z-wave?gclid=CjwKCAjwmtDpBRAQEiwAC6lm40bCPxmpFS-PjYYKSWjNvKMIy1WVVUEtZxNKFEa7-_9TSkAlYJR-vBoC8mcQAvD_BwE

als tussenoplossing kun je een KAKU lichtschakelaar gebruiken die je in een flow zet. Elke druk op de schakelaar is dan 1 graad omhoog of omlaag. Kost weinig en je ziet op de meeste airco’s de ingestelde temperatuur veranderen dus kun je meekijken.
Komt zoiets in de buurt van je wensen?
met een dubbele schakelaar kun je eventueel ook nog de ventilator snelheid regelen.

Anna werkt direct met homey hiervoor heb je geen ketel nodig.
Maar een wel een dure sensor als ie alleen daar voor gebruikt word.

Ik heb een multisensor van fibaro in de woonkamer hangen. Met deze data die homey ontvangt stuur ik talloze flows aan. Dus alles wat men bedenkt met temperatuur is te realiseren met de juiste flows.

Gebruik dit draadje even omdat er gesproken wordt over het gebruik van twee Homey Apps:, virtuele thermostaat en Heating Schedule.

Deze laatste gebruik ik al en deze luistert naar zones waar Eurotronic Spirit kranen geplaatst zijn. In andere ruimten is vloerverwarming en heb ik Aqara temperatuur sensors.

Mijn vraag gaat over het gebruik van de App virtuele thermostaat. Ik begrijp dit concept niet zo goed… Kan iemand mij uitleggen waarom deze App handig is en wat ik er dan extra mee kan… Immers, in de andere app stel ik toch al per ruimte en tijdstip de gewenste temperaturen in.

Dank alvast. En excuses als ik iets logisch over het hoofd zie!

@B3rt ,
Heb je ooit nog wel eens iets gevonden inzake bovenstaande ?
Ik heb dezelfde behoefte namelijk: De werkkamer hier thuis is voorzien van 2 cv elementen ieder met een ZWAVE thermostaatkraan.
Omdat verschillende mensen gebruik maken van deze kamer en de een het te warm vind en de ander te koud kunnen we gelukkig via de smartphone (Vthermo app) de boel regelen.
Maar het gebeurd regelmatig dat je je telefoon beneden laat liggen dus dat is dan weer niet handig.
Zoals jij vroeg is dan een simpele ‘domme’ thermostaat aan de muur waar je alleen de temperatuur op kan instellen een mooie oplossing.
Die domme thermostaat stuurt dan de gewenste temp naar de Homey en die doet de rest.

Bestaat er inderdaad zoiets ?
Peter

nee nooit niets gevonden.
Enige wat schijnbaar bestaat zijn apparaten die de temp aangeven maar daar kun je niets regelen

Je zou het met een dimmer kunnen proberen.
En die i.p.v. lampen de temperatuur laten regelen?
Of met een aqara wireless button o.i.d.

is niet echt een oplossing, je ziet niet op welke temp het staat en waarin je het gaat veranderen.

En wat is goedkoop ? Je zou bijvoorbeeld op marktplaats kunnen kijken voor de Honeywell T6 Wifi thermostaat (zie ze onder de 100 euro staan, maar ik weet niet of je dat goedkoop genoeg vind) , daar is het volgens mij wel mogelijk mee, wat je wilt.

En anders misschien deze: Heatit Z-Temp2 Thermostaat Z-Wave - HAshop.nl

Een google home mini gebruiken (drie tientjes)
Hey google zet studeerkamer op 29 graden.

Na wat zoeken kom ik de HeatIt Z-temp2 Thermostaat tegen (zwave).
Voor de Homey is er inderdaad een APP (zoek op Heatit)

Alleen die prijs :frowning:

Peter

het gaat juist om het aflezen van de actuele kamper temp en dan met de hand instellen van de gewenste temp, niet via spraak (wat 9 van de 10 keer van geen meter werkt, ik heb die google dus al en als je dat doet meld die dat ie geen apparaat kan vinden etc etc, google spraak commandos; (via homey) is vaak gewoon een ramp)

Maar goed dit is al een oud topic en een echte oplossing heb ik niet gevonden, heb me erbij neer gelegd dat het behelpen blijft…

Wellicht een (tweedehands) Plugwise Lisa direct gekoppeld aan Homey (en niet via de ADAM). Je hebt dan een fysieke thermostaat die de actuele en gewenste temperatuur aangeeft. En je kunt met de twee knoppen + en - acties uitvoeren. Kan op batterijen en externe voeding aangesloten worden.

De ingestelde temperatuur kun je op de Lisa ook niet uitlezen. Heel jammer. Als je de temp handmatig verandert ziet Homey dit niet en kun je er ook niet op regelen.