Wifi smart plug bedienen met Homey

Wie zou mij kunnen vertellen hoe ik de Wifi smart plug kan bedienen met Homey. Het gaat om dit type https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/?utm_source=Copernica&utm_medium=email&utm_campaign=MailingMainNL_2018-11-20
Deze is een universele smart plug welke met een cloud werkt, via de app snel online.

Deze Wifi smart plug, is wel aan te sturen met Google Home, dus zo moeilijk zou het niet kunnen zijn.

Ik hoor graag wie deze app voor de Home kan ontwikkelen.

Gr. Willem.

1 Like

Deze komen van de Tuya fabriek, smart te maken via IFTTT (zoek op smart life)

Dank je, ik ga het uitproberen!

Hi Willem, heb je hier iets mee kunnen doen?
Ik heb de rolluik schakelaar gekocht en zou deze aan willen sturen met mijn homey.

Helaas heb ik er niets mee kunnen doen. Het lijkt me, als je er kennis van hebt, dat het niet moeilijk moet zijn om een Tuya plugin te maken voor de Homey. Je kunt dan zoveel extra lowcost producten schakelen en uitlezen.

Ik gebruikte met de oude software van Homey ook de Fritz dect power pluggen en die worden nu ook al niet meer ondersteund.

Het is mooi dat er vrij geprogrammeerd kan worden op de Homey, maar als een programmeur het vervolgens niet bij houd dan werkt de helft weer niet bij een update.

Willem,

Ik ga eens stoeien met de IFTTT koppeling en smart Life app. Ik denk dat ik dan een heel eind moet komen.

Ik dacht misschien ken jij ze ook

Ff dit topic afstoffen. Ik heb momenteel wat fibaro smart plugs die het prima doen maar de portemonnee aardig raken. Bij tante Ali (express) zijn tig goedkope wifi smart plugs die er sprekend op lijken. Nou wil ik over kwaliteit geen discussie voeren maar wil graag weten op welke manier je deze aanmeldt op de Homey? Het zijn systemen gebaseerd op tuya.

Ik heb zelf ook een Hihome Power plug liggen, werken die ook op Homey ?

Zou mooi zijn ?

€ 19,36 39% Off | NEO COOLCAM NAS-WR01ZE Z-wave Plus Smart Power Plug EU Socket Smart Home Automation Systeem thuis

https://s.click.aliexpress.com/e/qWcugg98R

Gr. Willem.

Waarom dan niet gewoon daarvan de Z-wave uitvoering als je ze aan Homey wilt koppelen?

Daar is in Homey een app voor NEO coolcam.

Gr. Willem.

die app is alleen voor z-wave apparaten, de plug die je laat zien is niet de z-wave versie van de plug.

Zoals Caseda zegt. Daarom vroeg ik ook waarom je niet gewoon de Z-wave versie zou gebruiken omdat die direct door Homey wordt ondersteund. De Wifi versie werkt bij mijn weten alleen indirect via IFTTT.

Sorry, ik heb je de verkeerde link gegeven. Deze heb ik!

€ 19,36 39% Off | NEO COOLCAM NAS-WR01ZE Z-wave Plus Smart Power Plug EU Socket Smart Home Automation Systeem thuis

https://s.click.aliexpress.com/e/qWcugg98R

Gr. Willem.

Haal dan aub ook even de link uit je eerdere post weg, of pas die ook even aan.

ter info, de wifi plug van NeoCoolcam werkt prima als je die flasht met Espurna

1 Like

Een jaar later :joy::joy::joy:

Maare vandaag te horen gekregen dat ze in NL aangekomen zijn. Ik ga er ook is mee spelen.