Wifi thermostaat van AlieXpress

Ik ben voornemens om deze te kopen:

Deze werkt dus samen met Google Home en een App op je mobiel, maar kan ik deze dan ook bedienen in flows op Homey?

Homey zelf ondersteunt geen WiFi devices, alleen Z-Wave, Zigbee (als je geluk hebt) en KaKu. Maar zoals al is aangegeven zou het kunnen dat je het via IFTTT aan het werk kunt krijgen.

Ik heb hem besteld.
Zodra hij binnen is ga ik ermee aan de slag en zal ik hier nog even roepen of het de investering van 29 euro waard was :slight_smile:

Waar ga je hem op aansluiten? Combi ketel, vloer vw?
Indien combi ben ik wel geĂŻnteresserd in je ervaring qua aansluiten en gebruik :slight_smile:

Een stadsverwarmingsunit :wink:

Jawel hoor, mijn Nefit Easy is een WiFi thermostaat en die wordt ondersteund door Homey.

Middels een app ja, maar niet out of the box. Dus zal zijn te kopen thermostaat op dit moment niet aan Homey te koppelen zijn. Tenzij het via jouw app kan, maar dat lijkt me niet. Correct me if i’m wrong.

KaKu doet Homey ook niet out of the box, daar moet je ook een app voor installeren. En voor de meeste Z-Wave en Zigbee apparaten ook.

De Nefit app is alleen voor Nefit thermostaten, maar het is dus niet zo dat WiFi-devices niet ondersteund kunnen worden door Homey, dat is waar ik op reageerde.

Dit is niet waar? Als het device de mogelijkheid heeft om de bereiken via hetzelfde netwerk als dat van Homey , en het protocol is beschikbaar, dan kun je door middel van een app er contact mee maken. Die app moet dan nog wel geschreven worden.

Dat is ook wat ik bedoelde, maar I stand corrected.
Vraag me wel af waarom er dan nog geen apps zijn waarmee je de (veel) goedkopere wifi plugs ed kunt aansturen. Werkt feil- en naadloos met Google Home via de Smart Life app, maar zou wel handig zijn als je die in flows ed kunt opnemen. Helaas ben ik programmeertechnisch zelf niet in staat…

Zoals de Sonoff app?

Yep. Zoiets ja. Maar bij zowel deze als de Nefit app lees ik wel heel veel mitsen en maren…

En tĂłch zijn er veel gebruikers blij mee :grin:

Deze app wordt gebruikt voor de bediening en kan dus gekoppeld worden middels Google Home en IFTTT

Daar twijfel ik ook niet aan :+1::+1:

Zo, dat was mijn eerste Wish ervaring en gelijk de laatste.
Hoezo op mijn aanvraag?!

Ik ga wel een Honeywell kopen.

29 december besteld en nu ineens een terugbetaling i.v.m. niet op voorraad :zipper_mouth_face:

Persoonlijk vind ik Wish echte troep. Daarom krijg je daar veel wat niet op Ali te krijgen is.

Wish moet je vergeten. Beter direct bij Ali bestellen. Zolang je even kritisch bekijkt bij wie je het koopt (vaak meerdere aanbieders met veel prijsverschil) gaat dat 9,5 van de 10 keer prima. Zolang een verkoper een gevulde (en goede…) feedback score heeft en er veel wordt besteld is dat veilig genoeg.

Beste Robert, Ik zie dat jij ook de ontwikkelaar bent van de Nefit App voor Homey. Nu heb ik een Bosch/Nefit EasyController. De grote vraag is nu natuurlijk…Werkt deze ook met de Homey daar het bijna identieke thermostaten zijn? Het lukt mij namelijk nu niet om deze in te stellen. Dank alvast voor je reactie! Gr Hans Hogenboom

Wat je zou kunnen proberen is om een relatief kort wachtwoord (max lengte van 10) met “simpele” karakters (letters en cijfers) in te stellen om te zien of het dan wel werkt. Even even opletten dat je het serienummer en de access key goed invult.

Als het dan nog niet werkt is de kans groot dat er toch nét iets anders zit bij jouw thermostaat (ik weet in ieder geval van bepaalde Bosch/IVT controllers dat ze een andere encryptiesleutel gebruiken).