Wisselschakeling met Qubino Flush 1D Relay (ZMNHND1)

Ik wil bovenstaande Qubino (link) gebruiken in een bestaande bedrade wisselschakeling.
Eigenlijk net zoals dit plaatje voor de Fibaro:

Welke aansluitingen zou ik dan moeten gebruiken in het geval van de Qubino?:

Wat is je vraag nu precies? In het plaatje staat toch precies getekend welke aansluitingen je moet gebruiken?

Een wisselschakeling (ook wel hotelschakeling genoemd) heeft twee wisselschakelaars waarvan de 1e rechtstreeks op fase is aangesloten en de tweede naar de lamp gaat. De Qubino plaats je dan dus achter de tweede schakelaar tussen de schakelaar en de lamp in dus.
Verder zul je fase en nul moeten aansluiten op de Qubino en gaat de output van de qubino naar de lamp toe.

Wat is je vraag nu precies? In het plaatje staat toch precies getekend welke aansluitingen je moet gebruiken?

Mijn Qubino heeft 5 aansluitingen (I1,I2,QA,QB,L,N), de Fibaro heeft 6 aansluitingen (S1,S2,Q1,Q2,I, L,N).
Hoe sluit ik de Qubino aan?

L & N spreken voor zich.
De zwarte draad VAN de schakelaar op I1 en de zwarte NAAR de lamp op QB?
Moet ik de QA en de L ook kortsluiten?

I1 is input 1 normaliter gebruik je die als je maar 1 input hebt (en dat heb je in principe ook maar; de huidige hotelschakeling is de input voor de qubino.
Zo te zien op het plaatje dus alleen I1 aansluiten en I2 heb je zelf niet, zo te zien zet de Qubino zelf een interne schakelaar om tussen QA en QB dus dan zou de lamp idd op QB moeten. Waarschijnlijk zal dit relais dus ook andere spanningen dan 230V kunnen schakelen en door L op QA te zetten schakelt hij gewoon 230V.

Ah, ik snap hem.:+1: