Xiaomi mi flora sensor

Hoi Hoi

Ik heb een xiaomi flora sensor,

Ik zou een 1malige melding willen krijgen op mijn iphone 11 als het water en de voeding niet ok is.
Een heel simpele flow werkt wel maar blijft meldingen sturen en stuurt ook een melding als de lichtinval niet ok is.

alvast bedankt

This thread has been moved to the non-english forum, if you have any problems with that please feel free to contact me or another moderator.

hoi hoi

1 probleem:
als ik " en logic ( tag ) is boven xx" dan staan de tags van de xiaomo er niet tussen.

hoi hoi , ik heb de tags gevonden, ( ik had mijn iPhone op dark modus staan en daarom kon ik die niet vinden )
Nog een vraag waarom disalbe flow 1 en enable flow 1.
Ik ben nog een beginner met tags enz… dus als het mogelijk is, iets meer gedetailleerde uitleg.

Alvast bedankt

gr steven

Ik ben in het hele forum op zoek geweest naar een werkende flow die mij een eenmalige melding naar mijn. telefoon stuurt als de vochtigheid beneden een bepaalde waarde is. Ik krijg het niet voor elkaar. Wie wil zijn werkende flow delen?

Ik doe het op onderstaande manier.

Heb een paar extra dingen toegevoegd zodat ik de meldingen alleen krijg als het overdag is en ik thuis ben.
Als de eerste melding verzonden is zet ik een variabele op “true” en die reset ik weer nadat de sensor gezien heeft dat de vochtigheid weer boven een bepaald niveau is.

(De wondere wereld van Homey: true=ja en false = nee. Op het laatste kaartje in de onderste flow zet ik xe variabele weer naar Nee. Die viel op de een of andere manier weg)

1 Like

Bedankt. Ik krijg alleen bij de eerste flow bij EN (De plant heeft niet de juiste hoeveelheid vocht.) een uitroep teken! Waar zou dat aan kunnen liggen?

Dat komt waarschijnlijk omdat je hem nu test terwijl de plant wèl genoeg vocht heeft…? :slight_smile:

Kan je de flow delen?

Mvg
Steven