Xiaomi schakelaars niet toe te voegen

Ik heb de homey pro, gebruik ikea lampen en philips hue lampen, alles op de Homey aangemeld, dus geen andere hubs
Flows werken
Ik heb aantal Xiaomi schakelaars serie en enkel en 2 sensors. De eerste 2 schakelaars die ik heb aangemeld werken prima.
Ik wil er een volgende op toevoegen en dan installeert hij maar krijg ik de melding, status.duplicate_device.

Wat heb ik gedaan om dit op te lossen: Homey opnieuw gestart, geen resultaat.
De app van Xiaomi Ted Tolboom 0.6.2 verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, homey opnieuw gestart.
Nu uiteraard ook mn eerder gekoppelde schakelaars niet meer aanwezig.
wil dus nu opnieuw e.e.a. gaan koppelen met de Xiaomi app, maar blijf de melding houden, status.duplicate_device.
Heeft iemand nog een oplossing??

Je moet de devices eerst handmatig resetten voor je ze opnieuw probeert toe te voegen.
Dit verschilt per device.
Gewoon even zoeken, dit is al vaker gemeld en er staat vast wel ergens een gedetailleerde uitleg bij.

De xiaomi schakelaars gereset volgens omschrijving. Knopje ingedrukt houden. Blauwe leds knipperen snel je laat ze los en dan krijg je de iets langzamere 3x knipperen van de led, om te koppelen. koppelen zie je gebeuren alleen eindigt met status duplicate.
Ik ben bang dat er ergens een instelling is blijven hangen.
de sensor raam deur en bewegingsensor toevoegen lukt wel, alleen de schakelaars niet meer.
In mn flows is nergens meer een schakelaar xiaomi aanwezig, kan ik nog ergens in developer tool iets wijzigen of verwijderen?

Heb je onbekende apparaten in je developer zigbee overzicht? En om welke schakelaars gaat het precies? Ik meen me te herinneren dat er een verschil is in resetten van de oude Xiaomi en de Aqara versies.

Ik heb 2 serie schakelaars en 2 enkele schakelaars
Type xiaomi WXKG02LM & WXKG03LM -->Aqara Wireless Remote Switch

Het nieuwere type, 2 van d4 hebben ook altijd gewerkt, alleen de laatste 2 toevoegen kreeg ik de foutmelding.
Toen de app verwijderd, opnieuw opgestart en app weer toegevoegd, de sensors weer opnieuw gekoppeld, alleen de schakelaars willen niet meer

Ik zigbee developer zie ik 3 x een Lumi staan dat zijn mn sensors van xiaomi, geen andere xiaomi onbekende schakelaars

Probeer het eens door

  1. App te verwijderen
  2. PtP van Homey uit te voeren (12 tot 15 min stroomloos)
  3. Tijdens de PtP de knop / beide knoppen van de schakelaars minstens 10 tot 15 sec ingedrukt te houden
  4. Homey weer te starten
  5. 10 min wachten nadat hij gestart is
  6. App weer installeren
  7. Weer 10 minuten wachten
  8. Schakelaars weer te koppelen

Eventueel als je het geduld hebt tussen 7 en 8 nog een PtP en 10 minuten wachten

Ik ga het morgen uitproberen en zal overal even ruim de tijd tussen de stappen nemen.
Eigenlijk zou je voordat je iets wijzigt aan je opgebouwde werkende flows en apps. opslaan moeten kiezen en als het bij verandering fout gaat de laatst goed werkende situatie weer kunt inladen.
In ieder geval alvast bedankt voor je hulp

1 Like

Gaat vandaag voor kerst niet meer lukken. wordt na de feestdagen en ik hou je dan op de hoogte.
Ik heb voorlopig even 3 kaku schakelaars gekoppeld, die koppelen zeer snel. Viel me nog iets op:
Toen ik alleen maar zigbee apparaten aan homey had gekoppeld, zag ik in developer zigbee tool, dat er mesh aanwezig was, soms 3 4 getallen aan rechterzijde van het scherm naast elkaar. Ik heb nu even de kaku schakelaars gekoppeld en zigbee mesh is meteen weer weg, alles correspondeert 1 op1 met Homey

Vandaag eens aan de gang gegaan met bovenstaand probleem.
Ik heb de 8 stappen zoals je omschreef helemaal met voldoende tijd uitgevoerd, hierna lukte het nog steeds niet, zelfde stappen nogmaals gedaan, nu kwam homey terug met alleen maar zigbee rode driehoek uitroeptekens terug. geprobeerd zigbee reset tegeven maar werkte niet. Opnieuw ptp gedaan. geen resultaat, nu zag de app nog maar de helft van de zigbee apparatuur. Zigbee reset lukte nu wel, maar niets meer te bedienen. Ik denk dat ik alles naar fabrieks instellingen moet zetten en helemaal opnieuw moet beginnen. hier wordt je toch wel redelijk moedeloos van.