Xiaomi sensoren connecten

Beste lezers,

Ik heb sinds de update van Homey 2.0 problemen om de sensoren van xiaomi te connecten. “Betreft de Temperatuur sensor en de Cube”

Wanneer ik deze reset en probeer te connecten ziet de Homey ze niet.
Ik volg netjes de instructies die de Homey aangeeft. Maar hij wil ze niet koppelen andere sensoren pakt hij wel. (Dit zijn de zelfde soort sensoren)

Wanneer ik de gateway van xiaomi pak en ze daarop connect, ziet hij deze direct. Dus de sensoren zijn niet defect.

Heeft iemand dit ook eerder gehad, of moet ik nog iets doen om deze te kunnen koppelen?

Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.

Info:
Homey V2.0.0
Xiaomi /Aqara Zigbee v0.5.1

Elke 2 seconden op het knopje drukken tot de connectie voltooid is

Dat heb ik ook geprobeerd, alleen hij komt nog niet eens in het scherm dat hij gaat koppelen.
Hij geeft aan: de instructies hoe je hem moet koppelen, daarna geeft hij Time-out, geen apparaat gevonden.

Heel dicht bij Homey houden tijdens het koppelproces, ook wil het wel eens helpen als je eerst de ontkoppel routine doet.

Via http://developers.athom.com/ kan je kijken of ze onder tools bij Zibee de sensors heb staan.
Het kan ook zijn dat de sensors er bijstaan als unknown deze kan je als je op klikt volgens mij herstellen.
Als dat niet lukt kan je ze verwijderen.

Krijg ze niet gekoppeld. Naast de homey gehouden, elke 2 seconde op de knop ingedrukt.
Bij homey developers kom ik geen unknown device tegen.

Krijg alleen de meldingen: Timeout adding a device.

Heeft iemand nog een idee?

Sowieso melding van maken bij Athom

Beste allemaal,

Het wordt nog gekker.
De sensoren die het bij mij niet doen, heb ik aan mijn college mee gegeven (hij heeft de Homey nog op V1.5.13) daar willen ze gewoon direct koppelen.

Dit zijn mijn meldingen.

En dan

UPDATE: wanneer ik eerst een bestaande Zigbee verwijder, kan ik daarna er ook weer 1 en soms 2 koppelen.

Weet iemand hoeveel Zigbee apparaten je kan koppelen op de Homey??

Probleem is opgelost. :smile:

Ik meest eerst mijn Zigbee netwerk uitbouwen dat ik meer apparaten kon toevoegen. Had al mijn Powered Zigbee apparaten via een andere gateway lopen.

Bedankt voor het mee denken en helpen. Thnx.

1 Like

Hi!
Ik ervaar nu exact hetzelfde probleem. Wat bedoel je met Zigbee netwerk uitbouwen? Ik krijg de time-out melding wat ik ook probeer.

Ik denk dat hij bedoeld dat hij een gateway had van xiaomi. Ik heb mijn toestellen gekoppeld in de app en in homey. Maar eerst alle toestellen gekoppeld aan de gateway en niet aan Homey.