Xiaomo Mi smart plug zigbee icm jacuzzi advies nodig

Beste, Ik heb even raad/advies nodig. Heb sinds vorig jaar zo’n opblaasbaar jacuzzi buiten staan. Nu wilde ik hier het stroom verbruik van monitoren. Echter loop ik tegen een probleem aan. Als ik de pomp aanzet is er niets aan de hand. Ik zie dat hij netjes 40 watt meet. Op het moment als ik de ‘verwarming’ aanzet springt de stekker uit. Lijkt wel een soort ‘beveiliging’’. Ook moet ik dan de stekker opnieuw aanzetten en de jacuzzi stekker resetten. Is dit te overbruggen of wat doe ik fout?
image

Stekker zou 10A (2300W) aan moeten kunnen.
Dit staat op de achterkant van de jacuzzi stekker

En hoeveel is het vermogen van het verwarmings element?
En hoeveel van de pomp wie er ook bij zit?
Ik weet redelijk veel, maar weet niet alle gegevens van alle opblaasbare jacuzzis, en ben ook geen helderziende.

Jou Xiaomi stekker is dus max 10A, ik zie op jou jaccuzi stekker? staan 16A (In = stroom verbruik zonder piek spanningen van de pomp), volgens mij is dat ietsje hoger dan de 10A van jou Xiaomi plug.

Een plug gaat uit als er (opeens) veel stroom getrokken wordt om zichzelf te beschermen, een piek van een paar milliseconden is hier genoeg voor (mijn wasmachine doet dit bijvoorbeeld bij het opstarten van de motor, waardoor sommige plugs ook uitvallen).
Maar in jouw geval is het dus zowiezo hoger.

Dankjewel voor het antwoord (was er al bang voor). Is er wel een stekker te vinden wat dit eventueel kan uitlezen :slight_smile:

“Dit product heeft minimum 13 Amp nodig.”
En dat is voor een kleine!

Voor ZigBee weet ik niks dat 16A aan kan.

Z-wave weet ik dat aeotec een high power versie heeft, weet zo niet of die ondersteunt wordt door de app.
En weet dat qubino een 16A plug heeft die wordt ondersteund, maar dus beide wel z-wave.
En weet ook niet zeker of deze de piekstroom aan kunnen als de pomp ook nog erbij aan springt, aangezien dit heel kort hoger kan zijn dan 16A.

Wil graag ook even bij waarschuwen dit dit allemaal niet waterdicht is, niet erg veilig bij een jacuzzi vol ermee.

Dankjewel voor het antwoord :slight_smile: De stekker zit niet in de buurt van de jacuzzi. Ik denk dat ik het erbij moet laten en de boel de boel laten. Nogmaals dank.