Yale doorman behövs smart modulen

Hej

Måste jag har smart modulen till yale doorman om jag vill koppla den till homey?

Ja, smart modulen behövs.

Tack för svaret.

Behöver man även boxen?

Tja, ja du behöver även verisure v-box mini som du kopplar till din router.

Funkar det med Yale Smart Hub Smarta hem-controller eller måste det vara verisure/yala smart hub?

Hej
Också intresserad av samma fråga. Har Yale Doorman och en Yale Smart Living Hub, alltså inte Verisure huben. Jag får inte Homeyn att hitta låset. Har skaffat ett gratiskonto via Verisure som jag sett att man måste i andra trådar. Homey säger dock “No new devices found…”. Är det så att man måste ha Verisurehubben om man ska få det att funka? Och då också deras z-wavemodul istället för den för Yale smart living som jag har nu?
Tacksam för hjälp.

1 Like

Jag undrar samma sak. Går det att köra Yale Doorman med Homey utan att ha Verisure? Vi ska flytta snart och då kommer jag inte att köra Verisure igen utan Sikkerthjem.

2 Likes

Jeg lurer på det samme. Noen som har forsøkt?

1 Like

Ingen som har testat det här än? Ska beställa en ny dörr med Yale Doorman monterat och behöver veta vilken box jag ska köpa till för att få det att funka med Athom och Sikkerthjem.

Hej Alla, Det enda sättet att få yale doorman att lira tillsamans med homey, alltså möjlighet att kunna styra låset från homey, är mig veterligen enbart med hjälp av verisure och appen yale doorman verisure för homey. Homey/låset har inte stöd ännu för yale smart living hub eller sikkerthjem. Ni behöver alltså följande: Ett konto hos verisure (kostnadsfritt, man behöver inte ha deras larm etc), en verisure låsmodul som man placerar direkt i låset under batteriluckan, samt en verisure verisure v-box mini som man kopplar till sin router. Man loggar sen in i verisureappen på sin telefon och därefter loggar man in med samma användarnamn och lösenord i appen yaledoorman verisure för homey. Därefter funkar de klockrent.

2 Likes

Hej!

Det går inte på något sätt att få till det med sector alarm? Eller är det endast Verisure som gäller ?

1 Like

Ja enn så lenge… de må få til sin egen app snart eller noen må lage den… burde være enkelt… logger inn og den henter statuser.

Hei
Jeg har også Yale Smart Living Hub. Denne finnes det dessverre ingen Homey integrasjon for.
Verisure har laget en integrasjon for de som har Verisure-huben. Tror det følger med en modul for dørlåsen dersom du velger å integrere mot Verisure.
Jeg valgte bevisst å unngå Verisure-integrasjonen da jeg ikke liker at alarmselskapene på en måte skal “få meg som kunde”. Så da bruker jeg Yale sin egen app for Doorman.

Hi,

I also have the Yale Smart Living Hub and using Yale own app - just wondering if there is any progress on this … I still cant find an app without Verisure…

Cheers
Sebastian

Hej!

Jag har Yaledoorman och mini-huben. Homey hittar låset men genomför inte låsningen. Har inget larm, ska jag lämna Alarm code tomt?vad kan felet bero på. Det loggas som en låsning i Homey

Vänligen,
Johan

Hej!
Nån som har några nyheter på detta? Har lyckats installerat min yale v2n på homey men det varken låser eller låser upp.

/David

Inget nytt för oss med Yale Doorman samt yale smart larm?