Z wave apparaten koppelen lukt niet

De Homey herkent geen Z wave apparaten. Heb de Heinman koolmonoxide melder en de Neo coolcam muurplug gereset naar fabrieksinstellingen, de Homey een half uur losgekoppeld en het Z wave netwerk opnieuw gereset. Geen enkel resultaat.
Iemand tips?

Verplaatst naar Nederlands.

En ook de apparaten van Homey verwijderd?
Iemand heeft daar al eens een leuke post over gemaakt, wel in het Engels.

Ja hoor en de Engelse leuke post ook gelezen.

Ok. Maar ik zie in je post nergens dat je de apparaten ook eerst van Homey verwijderd hebt dus vandaar mijn vraag.

Ben je hier al it’s verder mee gekomen?

Nee totaal niet. De procedure exact gevolgd maar geen enkel resultaat. Bijv. de Heinman rookmelder gekoppeld en vervolgens na 10 minuten op ongeveer 5 meter afstand van de range extender geplaatst. De koolmonoxide meter van Heinman ook gekoppeld. Deze staat nog geen 4 meter van de Homey.
Beiden staan keurig aangegeven in het Homey developer overzicht. Ik voer vervolgens een test uit en geeft dan direct aan dat ze beiden onbereikbaar zijn.

Maar je hebt ze al gekoppeld! Nu nog kijken of het een range issue is door ze direct naast Homey te plaatsen en kijken of ze het dan wel doen.

Naast de Homey doet hij het wel. Vervolgens 2 meter van de Homey geplaatst en weer onbereikbaar.

Geen resultaat. Ik heb ook een rookmelder dicht bij een range extender gekoppeld. Vervolgens 2 meter verplaatst. Wederom onbereikbaar. Range extender ( 6 meter afstand van de Homey)is wel bereikbaar.