Z-wave unreachable

Goedemiddag,

Ik probeer een aantal Z-wave apparaten werkend te krijgen, maar blijf een probleem houden met een aantal apparaten. Iemand hier een oplossing voor? Ik heb ptp al geprobeerd en het forum al voor zover ik kon vinden doorgelezen?

Bij waren alle Zwave problemen opgelost door ze unsecure toe te voegen in plaats van secure. Moet je even op zoeken, zijn meerdere topics over.

Dank voor de suggestie. Heb dit gister geprobeerd en de Fibaro switches die ik gister opnieuw heb toegevoegd is het gelukt. De schakelaar die ik vandaag heb toegevoegd is toch weer secure toegevoegd, een idee hoe dat kan?

Hoe heb je ze unsecure toegevoegd? Via de methode om hem aan te melden als een “Walli switch”?

Ik heb het zelfde probleem. En de apparaten reageren dan ook niet/niet goed. Ik heb hem weken geleden bij Athom aangemeld maar ze kunnen geen oplossing vinden.
De unsecure instelling werd ook genoemd maar het is nog geen standaard, meer een mogelijkheid. Misschien dat dit in de toekomst wel komt.

Als je een oplossing heb gevonden hoor ik het graag.

Hoe bedoel je geen standaard Jeroen? Want unsecure is zover ik weet juist de normale Zwave standaard. Secure is de Zwave Plus standaard maar daar lijken met name Fibaro dimmers en switches wat moeite mee te hebben als het er meerdere zijn en je ze tegelijk wilt bedienen.
Het unsecure toevoegen aan Homey is inderdaad niet met een eenvoudige instelling te doen, maar toch erg simpel:

  • verwijder eerst het device
  • voeg het daarna toe door een Fibaro Walli switch te selecteren. Tijdens het toevoegen wordt alsnog het juiste device toegevoegd, maar dan wel unsecure.

Het heeft mij echt heel blij gemaakt. Het was bij mij vrijwel iedere avond weer een gok welke lamp er nu weer niet uit zou gaan. Na het unsecure toevoegen werkelijk nog geen enkele fout gehad.

Stukje uit mail van atoom: “Mijn eerdere uitspraak dat het unsecure toevoegen automatisch zou moeten gaan berustte op een misverstand, dit is een tijd terug besproken maar uiteindelijk niet omgezet in realiteit.“

Bedankt voor de tip nik ga het proberen. Alleen wel er … dat ik alles weer opnieuw moet inregenen.